eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikamiekki start silnika dc › Re: miekki start silnika dc
  • Data: 2010-07-16 11:50:10
    Temat: Re: miekki start silnika dc
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 16 Lip, 12:28, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:
    > > Mozna podpiac dowolne wyjscie push-pull.
    >
    > eee? Attiny takie ma? Pytam bo myslalem ze tam porty sa na napieciu
    > zasilania lub masy uC.
    >
    > Mylisz pojecia. Wyjscia maja stany 0V - Zasilanie bez stanów posrednich. Aby
    > taki stan uzyskac mozna dac dwa tranzystory i naprzemian je zalaczac. Jeden
    > zwiera do zasilania drugi do masy. Mozna dac jeden tranzystor i rezystor
    > który symuluje podciaganie. Poszukaj w dokumentacji uC slowa pull-up.
    >
    A to wiem. i wiem ze napisalem po barbarzynsku. :)

    > > > -jakim napieciem jest tutaj zasilany ten 555?
    >
    > > Przeciez narysowalo 15V. Sprawdz czy 18V to nie graniczne napiecie 555.
    >
    > I dlatego mi sie lampka alarmowa w glowie swieci. i chcialbym sie go
    > stamtad pozbyc.
    >
    > I dac uC na napiecie 5V?
    Tak, ale oczywiscie odpowiednio zasilany i pewnie przez dodatkowy
    tranzystor odpowiednio polaryzujacy ten tranz mocy. I wtedy by sie
    dalo zrobic ladny pwm.

    >
    > > A do czego potrzebne to inicjalne opóznienie? Nie mozna sekunde pózniej
    > > zalaczac?
    >
    > Zeby dzieciak depczac po "gazie" nauczyl sie nie katowac silnika. Albo
    > przynajmniej go nie katowal silnika.
    >
    > Przy takich obciazeniach (mocach) i traktowaniu (dziecko) jedynie sterowanie
    > PWM.
    >
    Jestem swiadom. Ale to narazie prototyp wiec sie ucze.

    > > > Uklad bedzie zamontowany w samochodziku akumulatorowym. Mechanike mam
    > > > a silnik wymienilem bo fabryczny nie mial odpowiedniej mocy.
    >
    > Mam "fabryczna" taka zabawke. Silnik zasilany przez przycisk bezposrebio z
    > akumulatora, bez regulacji. Wedlug mnie sprawuje sie to przyzwoicie.
    > Moze nie warto bawic sie komplikowanie ukladu?
    >
    Ale tam pewnie masz silnik 6v czy cos kolo tego. W tym autku tez bylo
    6V i nawet po dywanie jezdzilo kiepsko.
    A tu robie wersje 18V bo tylko taka wkretarke mam (znaczy sie tylko
    taki silnik).
    No i silnik ma cala glowice z wkretarki ze sprzeglem co powoduje ze
    jak nie ma zasilania to hamuje. Ale nie wymyslilem jak zrobic zeby
    kola sie toczyly i mozliwa byla jazda przod-tyl...

    > Ok dzieki. Myslalem inicjalnie ze ten 555 najpierw czeka 5s a potem
    > generuje jakis przebieg ktory zmienia sie od "0" do "100" w 5 sekund.
    > Obadam jak calosc bedzie dzialac.
    >
    > 555 tylko czeka.
    >
    > Jezeli to ma byc Hi-End to proponuje regulator PWM na 555 (pelno tego w
    > sieci) sterowany potencjometrem (napieciem). Dolozyc tylko kondensator (plus
    > pewnie jakis opornik) w okolicach potencjometru coby silnik nie byl zbyt
    > "wyrywny".
    > Zabawa oczywiscie z mechanika zamocowania potencjometru.
    >
    No tu jest wlasnie pies pogrzebany bo proste rzeczy sa trudne do
    dostania.
    Nie znalazlem nigdzie ladnego pedalu z potencjometrem. To by duzo
    uproscilo.
    Ale nie wykluczam ze takie cos zrobie jak tylko znajde i uda sie
    kupic.

    --
    Lukasz Sczygiel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: