  • 1. Data: 2012-02-14 22:18:37
    Temat: migajacy "check engine"c i szarpanie silnika po odpaleniu
    Od: furi <s...@g...com>

    Witam grupe
    Pacjent: Volvo s40 T4 2.0T benzyna 2001 rok
    Dzis wieczorem po odpaleniu chodzil nierowno i po chwili zaczela migac
    kontrolka silnika, zgasilem zapalilem jeszcze raz i dalej to samo, po
    jakis 15 sekundach zaczal pracowac normalnie, a kontrolka sie zapalila
    na stale (to normalne - katalizator mam wyrezany).

    Powiedzcie co to moglo byc? Osobiscie strzelam ze jeden cylinder z
    jakiegos powodu nie palil. Moge olac jesli to nie bedzie sie powtarzac?
    Czy raczej udac sie bezzwlocznie do mechanika w celu podlaczenia kompa i
    sprawdzenia czy jakis nowy blad oprocz katalizatora sie nie pojawil?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-15 00:57:09
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-14 22:18, furi pisze:
> [...]
    > Czy raczej udac sie bezzwlocznie do mechanika w celu podlaczenia kompa i
    > sprawdzenia czy jakis nowy blad oprocz katalizatora sie nie pojawil?

    Pojedź odczytaj, problem albo z zapłonem albo z paliwem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-02-15 08:43:32
    Od: Tristen <t...@s...net>

> [...]
    > jakis 15 sekundach zaczal pracowac normalnie, a kontrolka sie zapalila
    > na stale (to normalne - katalizator mam wyrezany).

    Obejrzyj sobie kable WN. Może jakieś zwierzątko pomieszkuje Ci pod maską
    i postanowiło je zeżreć. Ewentualnie popękały i woda się dostała.

    --
    pozdrawiam
    Tristen

  • 4. Data: 2012-02-15 12:00:31
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > jakis 15 sekundach zaczal pracowac normalnie, a kontrolka sie zapalila na
    > stale (to normalne - katalizator mam wyrezany).

    Problem z zaplonem.
    Sprawdz w pierwszej kolejnosci kable, swiece, cewki.
    Nie wiem jak tam, ale po zakonczeniu "naprawy" blad byc moze bedziesz
    musial skasowac.

    sz.

  • 5. Data: 2012-02-15 12:26:07
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    furi nabazgrał(a):

> [...]
    > jakis 15 sekundach zaczal pracowac normalnie, a kontrolka sie zapalila na
    > stale (to normalne - katalizator mam wyrezany)

    Nacisnąć przycisk kasowania stanu licznika i trzymać, wsadzić kluczyk i
    przekręcić ale nie odpalać, potrzymać aż kontrolka zacznie mrykać i zaraz
    zgaśnie. Po tym już nie powinna świecić, jeśli świeci wtedy sprawdzać
    dopiero pod kompem. Kontrolka zapala się co chyba 10.000 km jako info o
    przeglądzie okresowym w Volvo :)

  • 6. Data: 2012-02-15 13:06:36
    Od: Tristen <t...@s...net>

    W dniu 2012-02-15 12:26, Chris pisze:

> [...]
    > sprawdzać dopiero pod kompem. Kontrolka zapala się co chyba 10.000 km
    > jako info o przeglądzie okresowym w Volvo :)

    I co, i reset inspekcji ma być panaceum na nierówno pracujący silnik?
    Litości...

    --
    pozdrawiam
    Tristen

  • 7. Data: 2012-02-15 20:06:29
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-02-15, o godz. 12:26:07
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > sprawdzać dopiero pod kompem. Kontrolka zapala się co chyba 10.000 km
    > jako info o przeglądzie okresowym w Volvo :)

    1. Problemem nie jest świecąca się kontrolka tylko zła praca silnika.
    2. Opisany wyżej sposób gasi kontrolkę "Service" a nie "Check
    engine".

    Do Furi: można spróbować się poudzielać na jakimś forum poświęconym
    S40/V40, bywają tam ludzie mający własne interfejsy diagnostyczne -
    może się trafi ktoś uczynny w okolicy.

    --
    Jacek Midura