    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: modemy
    Date: Fri, 26 Jun 2009 16:42:23 +0200

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh49mdi.eeg.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Albo jak się trafi stuletnia centrala elektromechaniczna,
    > wtedy może być sporo więcej niż 33.6.

    Ktoś mi opowiadał, że przez Strowgera komutował ADSL 2 Mbit/s... Wierzę
    mu.
    Inna osoba mowiła mi, ze podpięła sygnał radiowęzłowy (chodzi o
    parametry, a nie rzeczywisty radiowęzeł) do swojego telefonu, po
    połączeniu się ze znajomymi, to było parę km, tam słuchano na głośnik
    muzyki....
    Sam dla ciekawości przedzwoniłem kiedyś generatorem tor, w łańcuchu
    hmm... dokładnie nie pamiętam... 5-6 central analogowych Strowger i
    jedna Pentacross (rumuńska odmiana Pentaconty). Doszło do 15 kHz, więcej
    nie miałem generatora. Waliłem w jedno zakończenie, a słuchałem na
    drugim, do którego zapętliłem połączenie przez pół Śródmieścia. Na pewno
    nie był to przesłuch.
    W domu mam nieużywaną teraz sekretarkę... z pracy mogłem ją zdalnie
    zrzucać - podawałem ziemię/BL na żyły i impuls przeskakiwał przez
    translacje, maszyna zapewne odbierała to jako podniesienie słuchawki w
    drugim telefonie (wtedy sama spadała, taka mądra cholera) i usypiała,
    czekając na kolejne wywołanie. Łącza stałoprądowe... To były lata...
    c.a. 17 temu...