  • 1. Data: 2009-06-25 21:13:53
    Temat: modemy
    Od: edukom <e...@w...gmail.com>

    Witam
    Jakie dwa modemy moge zastosować na PSTN by zapewić
    sprawną wymiane danych między dwoma komputerami?
    Oczywisie interesuje mnie więcej niż 56 kbps.

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2009-06-25 22:23:52
    Temat: Re: modemy
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "edukom" <e...@w...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jakie dwa modemy moge zastosować na PSTN by zapewić
    > sprawną wymiane danych między dwoma komputerami?
    > Oczywisie interesuje mnie więcej niż 56 kbps.

    ISDN?

  • 3. Data: 2009-06-26 07:36:00
    Od: K <...@...c>

    edukom pisze:
> [...]
    > Jakie dwa modemy moge zastosować na PSTN by zapewić
    > sprawną wymiane danych między dwoma komputerami?
    > Oczywisie interesuje mnie więcej niż 56 kbps.

    jak zewnetrzne na wlasnym kablu lub dzierzawce to w zaleznosci od
    odleglosci: vdsl/2, s(h)dsl ;]

  • 4. Data: 2009-06-26 08:14:56
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 25 Jun 2009 23:13:53 +0200, edukom <e...@w...gmail.com>
    wrote:

    >Witam
    >Jakie dwa modemy moge zastosować na PSTN by zapewić
    >sprawną wymiane danych między dwoma komputerami?
    >Oczywisie interesuje mnie więcej niż 56 kbps.

    napisz co ty chcesz osiagnac? Na jakim laczy: telefonicznym,
    dzierzawionym....

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-06-26 13:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jakie dwa modemy moge zastosować na PSTN by zapewić
    > sprawną wymiane danych między dwoma komputerami?
    > Oczywisie interesuje mnie więcej niż 56 kbps.

    Zadne - wiecej niz 33.6 nie bedzie.

    No chyba zeby dwie neostrady i tunelem przez Internet.

    J.

  • 6. Data: 2009-06-26 13:37:17
    Od: edukom <e...@w...gmail.com>

    Sempiterna pisze:

    > Użytkownik "edukom" <e...@w...gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > ISDN?

    Analog linia publiczna

    G.

  • 7. Data: 2009-06-26 14:22:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zadne - wiecej niz 33.6 nie bedzie.
    >
    > No chyba zeby dwie neostrady i tunelem przez Internet.

    Albo jak się trafi stuletnia centrala elektromechaniczna,
    wtedy może być sporo więcej niż 33.6.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-06-26 14:34:51
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Analog linia publiczna

    Źle zrozumiałeś, za bardzo skróciłem i tak wyszło - czy możesz zmienić
    na ISDN, bo jeśli nie... to jak byś chciał przekroczyć niemożliwe?
    Nie myl z kompresją - na modemie 28800 uzyskiwałem, wg licznika w
    programie (stary NetTamer...) 11000 cps nawet, co stanowiło teoretycznie
    na czysto 88000 bps, a na brudno (narzuty protokołów, bity start-stop),
    c.a. 110800 bps.
    Podkreślam - teoretycznie. To byl tekst, więc miało co kompresować (w
    przybliżeniu 4-krotnie). Rzeczywista prędkość, to jednak tylko 28800
    bps.

    Więc bez zamiany na ISDN "wyżej ch..a nie podskoczysz".

  • 9. Data: 2009-06-26 14:42:23
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh49mdi.eeg.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Albo jak się trafi stuletnia centrala elektromechaniczna,
    > wtedy może być sporo więcej niż 33.6.

    Ktoś mi opowiadał, że przez Strowgera komutował ADSL 2 Mbit/s... Wierzę
    mu.
    Inna osoba mowiła mi, ze podpięła sygnał radiowęzłowy (chodzi o
    parametry, a nie rzeczywisty radiowęzeł) do swojego telefonu, po
    połączeniu się ze znajomymi, to było parę km, tam słuchano na głośnik
    muzyki....
    Sam dla ciekawości przedzwoniłem kiedyś generatorem tor, w łańcuchu
    hmm... dokładnie nie pamiętam... 5-6 central analogowych Strowger i
    jedna Pentacross (rumuńska odmiana Pentaconty). Doszło do 15 kHz, więcej
    nie miałem generatora. Waliłem w jedno zakończenie, a słuchałem na
    drugim, do którego zapętliłem połączenie przez pół Śródmieścia. Na pewno
    nie był to przesłuch.
    W domu mam nieużywaną teraz sekretarkę... z pracy mogłem ją zdalnie
    zrzucać - podawałem ziemię/BL na żyły i impuls przeskakiwał przez
    translacje, maszyna zapewne odbierała to jako podniesienie słuchawki w
    drugim telefonie (wtedy sama spadała, taka mądra cholera) i usypiała,
    czekając na kolejne wywołanie. Łącza stałoprądowe... To były lata...
    c.a. 17 temu...

  • 10. Data: 2009-06-26 15:09:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > Ktoś mi opowiadał, że przez Strowgera komutował ADSL 2 Mbit/s...
    > Wierzę mu.

    Z DSLami nie powinno być kłopotów. Z różnymi ekstenderami ethernetu,
    jeśli zadowolą się jedna parą, też nie.

> [...]
    > o parametry, a nie rzeczywisty radiowęzeł) do swojego telefonu,
    > po połączeniu się ze znajomymi, to było parę km, tam słuchano

    Też tak robiłem. Sądzę, że nawet sygnał stereo 38kHz (z kodowaniem
    jak transmisje radiowe FM) by przeszedł. W latach '70 były też
    jakieś numery (skrócone, pięciocyfrowe chyba), jak się zadzwoniło,
    to na okrągło leciała muzyka. Dobrej jakości (mam na myśli pasmo,
    co do kryteriów estetycznych, to nie będę się wypowiedał).

    --
    Jarek