  • Data: 2016-03-09 20:38:44
    Temat: Re: na podsluchu
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 marca 2016 12:23:29 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Można postawić własny bts korzystając np. z takich narzędzi jak
    > openbts. Wtedy komórki będące w jego zasięgu będą próbowały się do
    > niego logować. Jeśli taki bts podłączy się do infrastruktury
    > telefonicznej umożliwiającej wykonywanie połączeń możliwe jest
    > przechwytywanie treści połączeń użytkowników, którzy nieświadomie
    > połączyli się przez taki bts.

    Tak, ale chyba jest jedno ALE.
    To się tyczy chyba tylko GSM/DCS, ogólnie telefonii cyfrowej drugiej generacji. Tam
    jest sprawdzana tylko autentyczność stacji mobilnej.
    W systemach 3G (w UMTS na pewno, nie wiem, jak w cdma2000, pewnie też), stacja
    kliencka sprawdza również autentyczność klucza pochodzącego od sieci.

    Tak to pamiętam ze studiów. Chociaż możliwe, że ktoś wymyślił jakieś "obejście",
    choćby przez zagłuszenie pasm, w których działa 3G na danym obszarze i wymuszenie
    handoveru do 2G.

    Poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę.

    Pozdr.,
    js