  • Data: 2014-10-23 08:46:11
    Temat: Re: najmniej przydatne gadzety...
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-22 16:42, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ale tu chodzi o to, żeby zasilacz był w postaci osobnego pudełka, tylko
    > zakończonego nie wtyczką 230V, a kabelkiem z taką wtyczką. Wtedy
    > problemu miejsca zajmowanego przez zasilacz wtyczkowy nie ma. Inna
    > sprawa, że to kosztuje. Grosze, ale kosztuje.

    Kosztuje grosze, a niweluje problem niedostępnych gniazd na
    przedłużaczu, który trzeba rozwiązywać przez zakup dodatkowego
    przedłużacza, co samo w sobie generuje dodatkowe koszty.
    Swoją drogą dziwi mnie, że nikt nie wpadł jeszcze na pomysł
    zlikwidowania tego całego cyrku przez jakiś wspólny standard. Przyjmijmy
    na przykład trzy progi: 5V, 9V i 12V - każdy z charakterystyczną dla
    siebie wtyczką. Wtedy na rynku mogłyby pojawić się uniwersalne zasilacze
    o większej, z których można by zasilać wiele urządzeń. Mamy przy sobie
    switch, dysk sieciowy i telewizyjną przystawkę do telewizora? Żaden
    problem - wszystkie zasilamy z tego samego zasilacza, który mógłby przy
    okazji posiadać odpowiednio lepsze zabezpieczenia.

    Dało się wprowadzić jeden standard w przypadku komórek i większości
    innych urządzeń mobilnych? Dało się...