    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Date: Sun, 27 Apr 2014 23:44:06 +0200

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:990a93b1-b937-4344-905a-6a8fa5da16bb@googlegrou
    ps.com...

    To zależy od konstrukcji modułu, w starszych Rubinach rzeczywiście, była
    opcja z lampą "rentgenowską", oraz 6P42S. W moim było, jak napisałem.

    Po laminacie? Hmm... To musiałby być rzeczywiście, megapech, żeby
    rozładowanie trafiło na jakąś upływność w miejscu, że tak powiem,
    zmaltretowanym, w jakiś sposób osłabionym i jednym strzałem rozgrzało na
    tyle, że zapłonęło by, prędzej zebrany kurz, to rzeczywiście, podobno w
    nieczyszczonym odbiorniku potrafił się zajarać, a resztę procesu ogniowego
    podtrzymywała konstrukcja urządzenia :) No, upływność, to ładunek powinien
    się zblidować, więc chyba szybko by spadł do wartości, która nie zagrażała
    by zbytnio otoczeniu... prędzej przy dobrym stanie modułu i sytuacji, gdy od
    iskry zajara się kurz. Ja regularnie swój OTVC odkurzałem, znamienity
    kurzołap to był :) Choć ja miałem powielacz, ale tu też teoretycznie, mogła
    by iskra skoczyć, gdyby dajmy na to, powstała przez kurz ścieżka z
    upływnością... Nadal jednak próbuję skojarzyć, co konkretnie było tym błędem
    konstrukcyjnym (oraz, czy dotyczył tylko starej, czy także nowej wersji
    modułu WN), bo ZTCW, chyba w większości OTV niekoniecznie musiało następować
    "spacyfikowanie" ładunku, a jakoś nie słyszałem, żeby ta większość tak
    gromadnie jarała się, gdy np. widz po programie wyłączy TV i pójdzie
    kimać...

    > Tak było jak napisałeś. To była wina laminatu. laminat był papierowy czymś
    > tam impregnowany. Jak impregnat
    > odparował to płytka robiła się palna. I się zapalała.

    No, jebnięcie iskrą w papier musiało by być potężne, żeby go tak zajarać. U
    mnie płytka rzeczywiście, to był megamarnej jakości papier bakelizowany,
    jednak nawet tam, gdzie się przywęgliło (dokładniej, to miejsce ściemniało,
    jak przegrzane), nie miałem nawet śladu epizodu ogniowego. Nawet, jak mi się
    kiedyś zwarcie w okablowaniu zrobiło i dymek poszedł, tonie zapowiadało to
    ognia... Może spróbuję się z tym przespać i załapię, w czym rzecz? No,
    zaciemnienie i światła za mało...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.