    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [ntg] ZGAGA
    Date: Tue, 26 Nov 2019 00:00:45 +0100

    W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
    > Wycofali renigast ze sprzedaży.
    > Jakie macie sposoby na zgagę?

    Ok, ja ci powiem co mnie pomogło. Nie wiem co masz u siebie - u mnie to
    generalnie coś a'la nadkwasota - zarzucanie do przełyku, rura pali jak
    cholera. Gorzej kiedy się leży. Nie daj bóg jakieś rzeczy w rodzaju wino
    - tego praktycznie już nie mogłem pić.

    Przez całe lata brałem Bioprazol. Próbowałem ranigasty i inne
    cudawianki. Efekty słabe.

    I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

    Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.
    ALe mówię - chcę spróbować. I spróbowałem. 1 tabletka na dobę w dowolnym
    momencie.

    Używam 2-gi miesiąc - i zapomniałem, że kiedyś mi coś dolegało. Mogę
    jeść i pić co chcę. Mogę przed snem wypić wino - kiedyś obudziłbym się z
    bólem przełyku. Dziś - najwyżej z bólem głowy jak przesadzę.

    Gdyby sam nie sprawdził, to bym nie wierzył. Gość mi to polecał od roku
    a ja oczywiście byłem sceptyczny. Błąd - po prostu odżyłem.

    Jak zapomnę któregoś dnia wziąć to nie ma problemu, nic się nie dzieje.
    Nie wiem co by było gdybym na dłużej odstawił.