  • Data: 2002-09-19 10:05:39
    Temat: Re: obcinanie lacz !!!
    Od: Commercial Networks - Daniel Piekacz <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Sep 2002, Marcin Scieslicki wrote:

    > Użytkownik "Steven Jurczyk" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jak

    > To jest przykład z PVC do Polpak-T z CIR=0, i to ładnie widać zobacz, iż
    > pakiety DE=input pkts, co znaczy, że każdy pakiet na wejściu przekroczył
    > kontrakt ruchowy, ale to nie znaczy że router musiał zwolnić transmisję, do
    > tego służą pakiety BECN i FECN a jak widać w tym konkretnym przypadku było
    > ich niewiele (~0,016%) zatem jeżeli na tym łączy byłby niski transfer a
    > operator mówiłby o "zbyt małym, zerowym CIRze" to można mu udowodnić, iż
> [...]

    FECN (Forward Error Congestion Notification) - trafia do odbiorcy
    BECN (Backward Error Congestion Notification) - trafia do nadawcy
    (zwrotny)

    nadawca my(czyli odbiorca)
    ----> FECN
    A ----> dane B
    BECN <----

    U siebie policzyles BECN/IN*100% a to wg mnie
    jest bledne bo tyczy sie ruchu wychodzacego od ciebie.
    Powinno byc 5497239/265598301 =(ok)2,07% danych
    przychodzacych do ciebie jest opoznianych
    (odrzucanych) ze wzgledu na przeciazenie
    lacz czy portu.

    Inny przyklad z zycia wziety
    input pkts 1465732418 output pkts 1698626649 in bytes 2332319999
    out bytes 344400538 dropped pkts 0 in FECN pkts 104590259
    in BECN pkts 670 out FECN pkts 0 out BECN pkts 0
    in DE pkts 1465732418 out DE pkts 0
    out bcast pkts 0 out bcast bytes 0
    pvc create time 10w1d, last time pvc status changed 2w1d

    5 minute input rate 1394000 bits/sec, 224 packets/sec
    5 minute output rate 741000 bits/sec, 258 packets/sec

    Tu juz widac ze pakietow oznaczonych bitem FECN jest znacznie wiecej
    bo okolo 7,13%. Input rate na tym laczu od juz dluzszego czasu nie
    podskoczyl do 1790000 bits/sec.

    Kolejny przyklad inne lacze w tym samym miescie inny wezel POLPAK-T
    input pkts 525101135 output pkts 554889315 in bytes 422643597
    out bytes 423876741 dropped pkts 2 in FECN pkts 30227058
    in BECN pkts 6 out FECN pkts 0 out BECN pkts 0
    in DE pkts 525101135 out DE pkts 0
    out bcast pkts 0 out bcast bytes 0
    pvc create time 4w3d, last time pvc status changed 4w3d
    Tu wychodzi troche mniej ok 5,76%

    Jezeli sie myle to moze ktos mnie poprawi.

    Pieq