  • 1. Data: 2002-09-12 11:16:11
    Temat: obcinanie lacz !!!
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Pisze do Was wszystkich poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem, ze
    sprzedawane dla mnie przez TP S.A. uslugi sa najprawdopodobniej obcinane.
    Mowie tutaj o usludze Frame Relay. Posiadam kupione od TP S.A. dwa lacza po
    2 Mb/s kazde. Oczywiscie nie ma CIR'a wiec nie ma gwarancji. Tak tez
    tlumaczy sie TP S.A. Jednym slowem sprzedaje cos za kilka tysiecy
    miesiecznie co nie jest warte wg. gwarancji NIC !!!. Ale wracajac do sprawy.
    Oba te lacza na wejsciu nie osiagaja predkosci wiekszej niz 210 kb/s co daje
    predkosc lacza 1,8 Mb/s. Dodam ze oba te lacza sa zlokalizowane w dwoch
    miejscach i podlaczone sa tez do ruznych koncentratorow TP S.A. ale bedacych
    w Katowicach. Na dowod tego mam logi z interfajsow routerow gdzie jasno
    widac czarne na bialym ze to nie jest 2 Mb/s. Rozumiem ze moge nie miec non
    stoop ale od 2 miesiecy mam kreche na tym poziomie i ani rusz nie wychyli
    sie ani na chwilke wyzej.

    Poniewaz czuje sie oszukiwany przez TP S.A. i chce chce zlozyc odpowiednie
    wnioski do URTiP oraz do Ochrony Konsumenta w sprawie sprzedazy przez TP
    S.A. czegos czego nie ma czyli tak naprawde TP S.A. sprzedaje nic i na
    dodatek najprawdopodobniej cos kreci i obcina transmisje na mniej niz 2
    Mb/s.

    Prosze Szanownych grupowiczow ktorzy tez zauwazyli takie objawiy o
    zglaszanie sie tutaj na grupie. Placimy za lacza po kilka tysiecy
    miesiecznie i niechcialibysmy byc w jawny sposob oszukiwani.

    Prosze rowniez o opinie na temat mojej wypowiedzi bo byc moze ja czegos nie
    rozumiem albo 2 Mb/s dla TP S.A.to 210 kb/s z tego co mi daje.

    Jestem tym zirytowany i dochodze do wniosku ze w koncu ktos sie musi zajac
    tym co wyprawia TP S.A. Robia sobie co chca i nikt ich nie jest w stanie
    utemperowac. A jak juz sie zdazy kara od URT to sie zapewne smieja z tej
    wysokosci kary i dalej robia co chca. W kazdym razie ja czuje sie oszukiwany
    i tego tak nie zostawie. Jezeli jest nas wiecej w takiej sytuacji to
    wspolnie mozemy zdzialac znacznie wiecej niz w pojedynke i dlatego szukam
    osob ktore zauwazyly u siebie takie objawy i moga to zapisac w logach aby
    mic dowody.

    J.D.

  • 2. Data: 2002-09-12 13:03:23
    Temat: Re: obcinanie lacz !!!
    Od: g...@4...pl

    In article <alpriv$670$1@news2.tpi.pl>, Jaroslaw Druzbinski wrote:

> [...]
    >osob ktore zauwazyly u siebie takie objawy i moga to zapisac w logach aby

    Mam to samo, to samo tlumaczenie w TPSA nie ma Pan CIR-a to moze miec Pan
    nawet do 90% strat jak Pana wezel jest mocno obciazony i Panienka konczy-
    rozmowe.

    --

    Z powazaniem
    Grzegorz Dacka GSM 601222271 e-mail: g...@4...pl

  • 3. Data: 2002-09-12 14:37:26
    Od: Jarek Druzd <r...@w...irc.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002, Jaroslaw Druzbinski wrote:

> [...]
    >kilka tysiecy miesiecznie co nie jest warte wg. gwarancji NIC !!!. Ale
    >wracajac do sprawy. Oba te lacza na wejsciu nie osiagaja predkosci

    Nie masz gwarancji wiec czego ty chcesz ? A co maja powiedziec ?

    Jak nie podobaja ci sie parametry CIR/EIR to zmien dostawce, na takiego ktory
    zapewnia ci gwarancje pasma. Wtedy zaplacisz troche wiecej niz za 2Mbps
    w TPNET...

    j.

  • 4. Data: 2002-09-12 15:10:32
    Od: "Andrzej Kosmala" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości
    > Pisze do Was wszystkich poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem, ze
    > sprzedawane dla mnie przez TP S.A. uslugi sa najprawdopodobniej obcinane.
    [...]
    > Prosze rowniez o opinie na temat mojej wypowiedzi bo byc moze ja czegos
    nie
    > rozumiem albo 2 Mb/s dla TP S.A.to 210 kb/s z tego co mi daje.
    >
    > Jestem tym zirytowany

    Jeśli 210 kb/s, to słusznie
    Jeśli 210 kB/s, to nie

    --

    Pozdrawiam,
    Andrzej Kosmala

  • 5. Data: 2002-09-12 15:10:41
    Od: Maciej Biwejnis <f...@g...bicomp.pl>

    W artykule <s...@i...4it.pl> g...@4...pl napisał(a):

    > Mam to samo, to samo tlumaczenie w TPSA nie ma Pan CIR-a to moze miec Pan
    > nawet do 90% strat jak Pana wezel jest mocno obciazony i Panienka konczy-
    > rozmowe.

    Mam podobnie, jednak jak sie dowiedzialem spowodowane jest to tym, ze nie
    przeszedlem na usluge FR/ATM. Informacje mam z tzw. drugiej reki, wiec nie
    jestem pewny co do ich wiarygodnosci.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Biwejnis

  • 6. Data: 2002-09-13 11:34:22
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Jarek Druzd" <r...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie podobaja ci sie parametry CIR/EIR to zmien dostawce, na takiego
    ktory
    > zapewnia ci gwarancje pasma. Wtedy zaplacisz troche wiecej niz za 2Mbps
    > w TPNET...

    Nie usiłując dyskutować o chorych parametrach łącz Tepsy, powiem tyle:
    nie zapłacisz więcej.
    I dostaniesz gwarancję nie tylko pasma, ale i opóźnień i innych istotnych
    parametrów w całej sieci szkieletowej danego operatora.
    Tyle, że rozmawiamy o kwotach rzędu conajmniej kilku tysięcy $.

    Z#

  • 7. Data: 2002-09-13 14:42:18
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Jaroslaw Druzbinski napisal(a) [13 Sep 2002]:

    > Jednej prostej rzeczy. W ciagu 60 dni chce przez 1 min zobaczyc
    > wiekszy transfer niz 1,8 Mb/s

    Co konkretnie mierzysz? Transfer danych? Pakietow IP? Ramek w warstwie
    fizycznej? Moze stad wynika manko?

    > Place po pare tysiecy za to ze nic moge nie dostac i kazdy ma to w
    > d... a Ty jeszcze masz czelnosc to popierac ? i mowic o zmianie
    > operatora ktorym TP S.A. non stop klody pod nogi kladzie.

    Dopoki ludzie nie zaglosuja pieniedzmi i nie beda korzystac z innych
    operatorow, ciezko zeby cos sie zmienilo. Jak na razie jest juz jeden
    pozytywny przypadek - NOM. Glownie dzieki pojawieniu sie konkurencji TPSA
    obnizyla ceny...
    I tak, wiem ze nie wszedzie inni operatorzy ma mozliwosci techniczne.

    --
    (m...@i...pl)

  • 8. Data: 2002-09-14 11:40:36
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    > Jednej prostej rzeczy. W ciagu 60 dni chce przez 1 min zobaczyc wiekszy
    > transfer niz 1,8 Mb/s Bo jak narazie mam idealna ciagla linie na 1,8 i od
    > dwoch miesiecy ani drgnie. Wiec wciskanie mi kitu ze nie mam CIR'a jest
    > bezsensu. Nie mam i OK. Ale niech mi nikt nie mowi ze staly od 2 miesiecy
    > transfer nie przekraczajacy 1,8 spowodowany jest CIR'em bo w to nie
    uwierze.

    Doskonale Cie rozumiem, nie wiem tylko o co pijesz. Masz w umowie 0Mbit/s,
    bez problemu wyciskasz 1,8Mbit/s. Rozumiem, jezeli lacze daloby sie wysycic
    tylko w np 50% EIR'a, ale to jest dokladnie 90% !! Wez pod uwage warunki
    w jakich przeprowadzasz testy.. A moze to Twoj router nie wydala?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 9. Data: 2002-09-15 09:54:38
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > tylko w np 50% EIR'a, ale to jest dokladnie 90% !! Wez pod uwage warunki
    > w jakich przeprowadzasz testy.. A moze to Twoj router nie wydala?

    Jestes kolejna osoba ktora zgadza sie na takie sprzedawanie uslug przez TP
    S.A. czyli plac za nic. A jezeli chodzi o router to sprawdzane to bylo na 3
    roznych routerach w tym CISCO 2600 wiec nie sadze zeby nawet on sie nie
    wyrabial. Pozatym pisalem ze w jednym kierunku wychodzacym idzie MAX co daje
    mi pewnosc ze router sie wyrabia a jedynie TP S.A. bezczelnie mnie przycina.

  • 10. Data: 2002-09-16 08:01:07
    Od: d...@w...sobie.to

    Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> wrote:

    > Jestes kolejna osoba ktora zgadza sie na takie sprzedawanie uslug przez TP

    A ty nie? Czy juz zrezygnowales z ich uslug? Jesli tak, to czemu dalej
    rozpaczasz?

    D.

    ps. a jesli nie zrezygnowales, to widocznie tez sie zgadzasz.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    25. Live in the hallway for a month. Afterwards, bring all of your