  • Data: 2018-11-15 20:50:16
    Temat: Re: odwieczne pytanie
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

    Wielu roznych wrote:
    > msi
    ocx, sys, cpl, scr, i wiele wiele innych. Wazny jest header EXE.
    Wczesniej jeszcze COM, ale to bardzo dawne czasy (i to akurat wziete
    jest bezposrednio z CP/M).

    Magic wymaga otwarcia pliku - i otworz pan teraz katalog via NFS, z
    drugiego konca swiata, zawierajacy np. 30 tysiecy plikow. Kazdy z nich
    musialby byc otwarty, co oznacza wiele minut czekania.

    >Ale ja tu o tym, ze klikasz w plik xls, a uruchamia ci sie nie wiadomo
    >co, bo takie ustawienia w systemie.
    Wiadomo co, bo przeciez to ja decyduje co bedzie uruchamiac ktore
    rozszerzenie.

    > Jakie wirusy masz na normalnych systemach.... blagam
    O, na ktory to system nie ma wirusow? OS/360? :)

    >Nie moze miec swapa na flashu, bo flash sie wytrze,
    > za wolny i inne tego typu nieaktualne wspolczesnie bzdury
    Dziwnie prawisz, jako ze im bardziej wspolczesny flash (wiecej-bitowy
    per cell), tym trwalosc takiej pamieci jest mniejsza. Najszybsze i
    najbardziej zywotne flashe to NOR SLC. Troche udalo sie ukryc zuzywanie
    stron flash przez ich ciagle przemapowywanie (a wiec wieksza komplikacje
    elektroniki).
    Gigabajty dziennie? To zobacz sobie dowolny system (taki prawdziwy,
    gdzie cos sie dzieje) i ile terabajtow dziennie przelatuje przez /tmp i
    /swap .

    > Skoro mamy "srodowisko o ograniczonych zasobach" to ja sie pytam
    > czemu akurat uznano, ze jvm bedzie akurat swietnym
    > wyborem na ekosystem dla Androida?
    Bo glupio bylo wybrac o wiele lepiej dopracowany np. OS/360 czy .Net.
    Java modna wtedy byla. A ze z Java sa problemy, to wiedza wszyscy.
    Chodzilo jednak przede wszystkim o jednolitosc (z punktu widzenia
    aplikacji), piszesz raz i dziala wszedzie. Czyli odwrotnie od twojej
    propozycji niekompatybilnosci binariow i koniecznosci dystrybucji w
    zrodlach.
    Rekompilacja dla kazdego telefonu to bylaby lekka dziwnosc...

    No ale jesli jestes taki wspanialy, bwana kubwa i tak dalej - zglos sie
    do pilnujacych Androida, pociagnij ten projekt, napraw go... A
    przynajmniej wez udzial w pisaniu np. schedulera.

    Zastrzezenie: jakkolwiek jestem wspolautorem normy POSIX, do spelnienia
    ktorej aspiruja niektore edycje Linux (a Android jako taki juz chyba
    dawno przestal), to zarowno w telefonie jak i na desktop mam Windows,
    choc duzo skryptow uruchamia sie w POSIX subsystem. Przynajmniej
    naprawde POSIX, zgodny z norma.