  • Data: 2018-11-15 22:02:14
    Temat: Re: odwieczne pytanie
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2018-11-15 o 20:30, Piotr Karocki pisze:

    > I dwa przypisy:
    >
    > Ustawa z dnia 10 grudnia 2003 r. o czasie urzedowym na obszarze
    > Rzeczypospolitej Polskiej
    >
    > Rozporzadzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spolecznej z dnia
    > 19 marca 2004 r. w sprawie sposobów rozpowszechniania sygnalów czasu
    > urzedowego i uniwersalnego czasu koordynowanego UTC(PL)

    W praktyce w telefonii komorkowej to stacje bazowe synchrozniuja czas do
    GPS bo to tanie i dobre zrodlo czasu jest. Inne systemy tylko jako
    dodatek gdy stacja bazowa nie moze miec dostepu do sygnalu GPS bo jest
    np. w budynku czy w metrze, kopalni itp. A potem to UTC+1 albo UTC+2.
    Nie slyszalem, zeby ktos robil specjalny soft pod Polske. Chociaz dla
    Rosji wiem, ze byl robiony specjalny soft by czas byl brany z Glonassa
    (maja inne podejscie m.in. do sekund przestepnych). Chociaz moze
    powstanie (a moze jest?) dyrektywa unijna zeby brac czas z Galileo.

    BTW. mam kilka urzadzen ktore synchronizuja czas, urzadzenia byly
    kupione legalnie w Polsce wiec chyba zaden urzad sie do dystrybutorow
    nie doczepil dotychczas ale zadne z tych urzadzen nie ma specjalnego
    czasu dla Polski ani nie synchronizuje sie w sposb wymieniony w
    rozporzadzeniu.

    Pozdrawiam,
    Marcin