    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: odwieczne pytanie
    From: Piotr Karocki <p...@i...org>
    <psutgo$djk$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...110.121.168>
    <pthl6f$rf7$1@node1.news.atman.pl>
    <5bfc5ec9$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 28 Nov 2018 11:30:24 GMT

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dowod w sprawie to jedno, ale cos mi chodzi po glowie, ze byl przepis
    > "kto posluguje sie nielegalizowanym przyrzadem ...".
    > Kojarzy ktos taki przepis ?
    >
    > I jesli uzywane do celow pomiarowych ... np jako dowod przekroczenia
    > predkosci ...
    O tym pisalem - niezalegalizowana miarka, mandat za przewoz bagazu bez
    biletu (bagaz o przekroczonym rozmiarze), mandat uniewazniony. Wydawalo sie
    ze bzdura, bo miarka seryjna z Castoramy czy czego takiego, a roznica nie w
    milimetrach byla przeciez tylko wyrazna. Ale nie bylo istotne czy mogla byc
    "az tak zla", wystarczylo ze byla nielegalizowana.

    Pisalem ze wazna jest synchronizacja gdy czas stosuje sie do celow
    formalnych, szczegolnie finansowych.

    > Co by nie mowic, to adwokat ma sporo racji.
    > Nie wiesz o ile przesuniety, wiec moze nie dowodzi winy, bo godzine
    > pozniej kto inny mial ten nr IP ...
    Ulamki sekundy nawet maja znaczenie. Chocby zeby stwierdzic "kto
    pierwszy".

    Albo kiedy operacja finansowa nastapila - tu sie licza nieraz milisekundy.
    W podpisie elektronicznym jest timestamp, i to ma byc 'w miare obiektywny
    czas', a nie jak sobie plyta glowna liczy kwarcem z bateryjki o obnizonym
    ze starosci napieciu.