  • 1. Data: 2010-01-05 20:36:01
    Temat: odwieczny dylemat: jakie moto?
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Witam
    Pierwsze moto. Nie typ "virago". Nie "szlifierka".
    Jakiś turystyk/asfalt/lekki teren. Dłuższe przeloty.
    Np. zwiedzić sobie Szkocję. Albo Skandynawię.
    Namiot, bety i ja osobiście (trochę ponad 120 kg -
    znaczy to ja bez bagażu).
    Jestem całkiem zielony w temacie. Proszę o typy
    razem z uzasadnieniem jeśli łaska :)

    Szymon

  • 2. Data: 2010-01-05 20:50:37
    Temat: Re: odwieczny dylemat: jakie moto?
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-01-05 21:36, Szymon Machel pisze:
> [...]
    > Namiot, bety i ja osobiście (trochę ponad 120 kg -
    > znaczy to ja bez bagażu).
    > Jestem całkiem zielony w temacie. Proszę o typy

    Na początek powertuj ogłoszenia,zorientuj się co Ci się podoba,określ
    budżet,będzie łatwiej

    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem

  • 3. Data: 2010-01-05 20:56:04
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 5 Sty, 21:36, "Szymon Machel" <s...@O...pl> wrote:
> [...]
    > Namiot, bety i ja osobiście (trochę ponad 120 kg -
    > znaczy to ja bez bagażu).
    > Jestem całkiem zielony w temacie. Proszę o typy

    Pierwsze co mi sie nasunelo to R1...:D
    A na powaznie to przy Twojej wadze (szkoda ze nie wspomniales o
    wzroscie, bo to bardziej istotne) i turystycznych opcjach pasowalby
    RxxxxGS. Tez nie wspomniales czy chcesz nowke z salonu czy uzywke.
    Ale ze to pierwsze moto ma byc... moze TDM jakis? Bo F650GS moze nie
    wydolic - nie wiem, nie jezdzilem, ale filigranowo wyglada.

    scibor
    Helga VFR800 1,618

  • 4. Data: 2010-01-05 21:42:53
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "scibor1" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale ze to pierwsze moto ma byc... moze TDM jakis? Bo F650GS moze nie
    > wydolic - nie wiem, nie jezdzilem, ale filigranowo wyglada.

    Wzrost to jakieś 188cm. Raczej używka. Tak, TDM'a oglądałem.
    Wygląda rozmiarowo dobrze, myślę o nim również.
    Oglądałem DL650, BMW F650, niektórzy mówią o Tenerze
    ale nie wiem czy nie za małe.

    Szymon

  • 5. Data: 2010-01-05 21:59:55
    Od: "HeniekXl" <k...@g...pl>

    "Szymon Machel" <s...@O...pl> wrote in message
> [...]
    > Namiot, bety i ja osobiście (trochę ponad 120 kg -
    > znaczy to ja bez bagażu).
    > Jestem całkiem zielony w temacie. Proszę o typy

    Ja to bym na Twoim miejscu wybrał jakiś czarny. Albo srebrny.
    Bardziej serio:
    Tiger - asfalt
    KTM Adventure - nie asfalt
    XL 1000 - ciężki, do długich podróży autostradą, poza asfaltem trochę kiszka
    GS 1.2 - wszystko w jednym, niestety cena :/
    Przy tych kryteriach co podałeś wyżej, na wszystkim pozostałym w tym
    segmencie będziesz wyglądał jak na motorynce
    Pzdr

  • 6. Data: 2010-01-05 22:02:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Jan 2010 22:42:53 +0100, osobnik zwany Szymon Machel
    wystukał:

    > Wzrost to jakieś 188cm. Raczej używka. Tak, TDM'a oglądałem. Wygląda
    > rozmiarowo dobrze, myślę o nim również. Oglądałem DL650, BMW F650,
    > niektórzy mówią o Tenerze ale nie wiem czy nie za małe.

    F650 da radę. i to lepiej właśnie F650 a nie F650GS. Sprzedałem swoje
    koledze z grupy, który kupił go właśnie na podróże po Europie z małżonką.
    Do tego łatwo się prowadzi więc spokojnie może być na pierwsze moto. I
    przy moich 186 nie wyglądałem na nim jak na psie :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2010-01-05 22:26:10
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    Ja bym polecal Tigera, kumpel w zeszlym roku byl takowym na nordkapie,
    obrocil chyba troszke ponad tydzien, wjechal w dupe losiowi i wpadl do
    rowu, ale przezyl i pojechal dalej :-)
    cos takiego jak to:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M147913
    3
    podaje jako przyklad, nie koniecznie ten egzemplarz i nie koniecznie
    taki kolor :-)

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 8. Data: 2010-01-05 22:27:51
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Szymon Machel pisze:

    > Wzrost to jakieś 188cm. Raczej używka. Tak, TDM'a oglądałem.
    > Wygląda rozmiarowo dobrze, myślę o nim również.
    > Oglądałem DL650, BMW F650, niektórzy mówią o Tenerze
    > ale nie wiem czy nie za małe.

    Nie masz doświadczenia. Słabszy i lżejszy = lepszy.
    Celowałbym w F650/Aprilia Pegaso. Ten sam silnik, dość wysoki, sporo
    wybacza. Oczko wyżej - F800. Mam ten sam wzrost ale jestem lżejszy, dla
    mnie było ok. Potem można się przesiąść na coś mocniejszego i cięższego.

    Zapraszam do lektury FAQ (w stopce).

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 9. Data: 2010-01-05 22:53:46
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    A ja bym tendencyjnie celowal w Transalp'a.
    Sprawdzona konstrukcja, jezdzi po wszystkim po czym dasz rade jezdzic
    bez doswiadczenia.

    Albo nawet Deauvilke, jesli tej jazdy w terenie nie bedzie zbyt wiele.
    Osobiscie mam i wyprawy na tym moto to czysta przyjemnosc, wygodne,
    praktyczne (wbudowane kufry i schowki) i - poza pompa paliwa -
    bezawaryjne.
    W dodatku w 100% przewidywalne.

    DL650 to tez dobry wybor, taki mniej terenowy, nieco mocniejszy
    Transalp, tylko od Suzuki.

    PS
    > Tiger - asfalt
    > KTM Adventure - nie asfalt
    > XL 1000 - ciężki, do długich podróży autostradą, poza asfaltem trochę kiszka
    > GS 1.2 - wszystko w jednym, niestety cena :/

    No tak, nie ma to jednak jak litr na pierwsze moto, jeszcze najlepiej
    300-kilowe Viadro.
    Bo 600'tki panocku to nie jada...

    Pozdro,
    --
    Lukasz B,
    (jeszcze) NT650V, WAW

  • 10. Data: 2010-01-05 23:19:39
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 05 Jan 2010 22:59:55 +0100, HeniekXl <k...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Przy tych kryteriach co podałeś wyżej, na wszystkim pozostałym w tym
    > segmencie będziesz wyglądał jak na motorynce

    Naprawdę nie rozumiem jaki to problem że się "wygląda jak na motorynce".
    No, chyba że ktoś zamiast jeździć stawia sobie w garażu lustro i pozuje
    przed nim. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650