  • 1. Data: 2010-01-05 11:27:17
    Temat: OC po sprzedazy
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Jak sprzedalem moto to musze wypowiedziec umowe OC w ubezpieczalni zeby mi z
    automatu nie przedluzyli na kolejny rok ?
    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2010-01-05 11:43:38
    Temat: Re: OC po sprzedazy
    Od: falco <m...@w...pl>

    kaktus pisze:

    > Jak sprzedalem moto to musze wypowiedziec umowe OC w ubezpieczalni zeby
    > mi z automatu nie przedluzyli na kolejny rok ?

    Siema,

    tak, im szybciej tym lepiej, nie później niż 1 dzień przed zakończeniem
    umowy (zachowaj potwierdzenie!!!).

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175
    Jagermeister 1.6+kilka koników...

  • 3. Data: 2010-01-05 11:52:08
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Siema,
    >
    > tak, im szybciej tym lepiej, nie później niż 1 dzień przed zakończeniem
    > umowy (zachowaj potwierdzenie!!!).

    Dziekuje za szybka odpowiedz.

  • 4. Data: 2010-01-05 11:54:42
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-01-05 12:27, kaktus pisze:
    > Witam
    >
    > Jak sprzedalem moto to musze wypowiedziec umowe OC w ubezpieczalni zeby
    > mi z automatu nie przedluzyli na kolejny rok ?

    W ustawie o obowiazkowych ubezpieczeniach jest napisane, ze po sprzedazy
    pojazdu wszelkie PRAWA I OBOWIAZKI przechodza na nabywce pojazdu zatem
    zgodnie z takim zapisem obowiazek wypowiedzenia umowy rowniez przeszedl
    na nabywce pojazdu.
    Ja poinformowalem tylko ubezpieczyciela - wysylajac mu poleconym ksero
    pobitej w urzedzie umowy sprzedazy - i nie przedluzyli mi na kolejny rok OC.

    --
    jarek

  • 5. Data: 2010-01-05 12:04:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Siema,
    >
    > tak, im szybciej tym lepiej, nie później niż 1 dzień przed zakończeniem
    > umowy (zachowaj potwierdzenie!!!).

    To nieprawda :-) Ubezpieczalnie należy poinformować o sprzedaży podając
    dane osobowe kupującego. Najłatwiej jest dodać ksero umowe k-s bo tam te
    dane są - ale żądanie kopii umowy przez ubezpieczalnie jest bezprawne.

    A dokładnie to: Art. 32. 1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do
    przekazania nabywcy dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz do powiadomienia zakładu
    ubezpieczeń, w terminie 30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o
    fakcie zbycia tego pojazdu i o danych osobowych nabywcy.

    b.

  • 6. Data: 2010-01-05 12:09:59
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    > dane osobowe kupującego. Najłatwiej jest dodać ksero umowe k-s bo tam te
    > dane są - ale żądanie kopii umowy przez ubezpieczalnie jest bezprawne.

    IMO, jemu chodziło o jeden dzień przed zakończeniem umowy z TU - OC.
    umowa K/S nie ma daty zakończenia :)

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 7. Data: 2010-01-05 12:50:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > IMO, jemu chodziło o jeden dzień przed zakończeniem umowy z TU - OC. umowa
    > K/S nie ma daty zakończenia :)

    On sprzedał, wiec nie wypowiada, tylko powiadamia o sprzedaży. Wypowidziec
    moze ten co kupił, ale tu przecież o to nie chodziło.

    b.

  • 8. Data: 2010-01-05 12:54:06
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > On sprzedał, wiec nie wypowiada, tylko powiadamia o sprzedaży. Wypowidziec
    > moze ten co kupił, ale tu przecież o to nie chodziło.

    ja się odniosłem jedynie do Twojego:
    > ale żądanie kopii umowy przez ubezpieczalnie jest bezprawne.

    on nie pisał o żądaniu kopii umowy K/S.

  • 9. Data: 2010-01-05 21:06:32
    Od: jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Budyń pisze:

    > To nieprawda :-) Ubezpieczalnie należy poinformować o sprzedaży podając
    > dane osobowe kupującego. Najłatwiej jest dodać ksero umowe k-s bo tam te
    > dane są - ale żądanie kopii umowy przez ubezpieczalnie jest bezprawne.

    Mnie Pan z HDI powiedzial gdy powolalem sie na zapis w ustawie (ze
    nalezy poinformowac ubezpieczalnie), ze dla nich jedynym wiarygodnym
    dokumentem jest umowa K/S i wrecz poprosil, zebym im podeslal kopie :)
    co tez uczynilem bo to zaden problem dla mnie. Moje dane i tak mieli :)

    --
    jarek

  • 10. Data: 2010-01-06 07:59:14
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:hi09l4$242g$1@alfa.ceti.pl...

    > Mnie Pan z HDI powiedzial gdy powolalem sie na zapis w ustawie (ze nalezy
    > poinformowac ubezpieczalnie), ze dla nich jedynym wiarygodnym dokumentem
    > jest umowa K/S i wrecz poprosil, zebym im podeslal kopie :)

    mnie powiedział to samo. Kazałem spadać na drzewo. To nie chciał przyjąć
    zgłoszenia. No to zaniosłem do kancelarii ogólnej, tam panienka przyjęła i
    ja swój obowiązek spełniłem.
    Jakos nie lubie ubezpieczalni :/

    b.