  • 1. Data: 2010-01-05 11:26:52
    Temat: Re: sygnalizacja wychowawcza
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-01-05, WIADRO <w...@g...com> wrote:

    > W momencie przekroczenia dopuszczalnej prędkości czujnik wyśle sygnał
    > do umieszczonego kilkaset metrów dalej sygnalizatora. Pojawi się wtedy
    > sygnał czerwony. Jeżeli kierowcy będą jeździć zgodnie z przepisami,
    > światło będzie migać na pomarańczowo.

    Juz widze jak wszyscy beda na to lac. Swieci czerwone? To niech swieci...
    Postawili by fotoradar to przynajmniej by zarobili. W Szwecji maja troche
    lepszy patent na zapierdalaczy, jedziesz za szybko to sygnalizator
    na najblizszym skrzyzowaniu zaswieca na chwile zolte tak jakby za chwile
    mialo byc czerwone :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2010-01-05 11:42:11
    Temat: sygnalizacja wychowawcza
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1636620,0,,zdm_intelige
    ntna_sygnalizacja_wychowa_kierowcow,wiadomosc.html

    "Sygnalizacja świetlna ze specjalnymi czujnikami ma zapobiec wypadkom
    na ul. Lucerny. Drogowcy przymierzają się do wprowadzenia podobnych
    urządzeń na innych ulicach Warszawy - zadeklarowała w poranku TVN
    Warszawa szefowa ZDM, Grażyna Lendzion.Na wąskiej uliczce Lucerny w
    Wawrze bardzo często dochodziło do wypadków. Wszystko przez kierowców,
    którzy regularnie przekraczają tam prędkość.

    Nie pomagały ani znaki ani dodatkowe patrole drogówki. Na ulicy było
    także zbyt wiele wjazdów na posesje, aby zamontować tradycyjną
    sygnalizację świetlną. Zdesperowani mieszkańcy wpadli nawet na pomysł
    naklejenia na jezdni... atrap dziur.

    Nie przekroczysz prędkości - przejedziesz

    Drogowcy znaleźli wreszcie sposób na kierowców. Na Lucerny zamontowany
    został specjalny system, składający się ze znaków pionowych, poziomych
    i sygnalizatorów świetlnych oraz detektorów prędkości.

[...]

    Czytaj więcej na temat nowego systemu.

    Będą następne

    Zarząd Dróg Miejskich nie wyklucza, że podobne sygnalizacja pojawi się
    także na innych ulicach. Zapowiedziała to w poranku TVN Warszawa
    Grażyna Lendzion, szefowa ZDM. Gdzie może zostać zamontowana w
    pierwszej kolejności? Na ul. Marymonckiej na odcinku między Podleśną a
    Żeromskiego - mówiła Lendzion.

    mwap/mz"

  • 3. Data: 2010-01-05 11:50:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-01-05, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:

    > Fajne, tylko w Wawie 95% ludzi nie reaguje na żółte.

    W sumie racja, zapomnialem ;-) W Wawie to by sie sprawdzilo wylaczenie swiatel
    w godzinach szczytu, da sie zauwazyc ze jak na jakims wiekszym rondzie nie
    dzialaja swiatla to ruch wkoncu odbywa sie plynnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2010-01-05 12:06:57
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    AZ pisze:
> [...]
    > mialo byc czerwone :-)

    Fajne, tylko w Wawie 95% ludzi nie reaguje na żółte.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 5. Data: 2010-01-05 12:16:04
    Od: fv <f...@c...com>

    WIADRO wrote:
> [...]
    > do umieszczonego kilkaset metrów dalej sygnalizatora. Pojawi się wtedy
    > sygnał czerwony. Jeżeli kierowcy będą jeździć zgodnie z przepisami,

    Jestem ciekaw czy odważyli by się coś takiego postawić w okolicy w której mieszka
    jakiś poseł albo
    wojewoda. IMHO dopóki wysocy urzędnicy państwowi nie będą ponosić dwukrotnie wyższych
    kar za
    wykroczenia niż normalni obywatele, dopóty będziemy bombardowani genialnymi pomysłami
    związanymi ze
    sloganem "wolniej czyli bezpieczniej".

    Jeśli dobrze zrozumiałem, to do wypadków dochodziło bo ktoś wymusił pierwszeństwo
    opuszczając swoją
    posesję, tak? Czyli chodzi o ochronę dóbr osób, którym nie starcza wyobraźni do
    włączenia się do
    ruchu... No zabawne...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 6. Data: 2010-01-05 13:01:13
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    AZ pisze:
    > W sumie racja, zapomnialem ;-) W Wawie to by sie sprawdzilo wylaczenie swiatel
    > w godzinach szczytu, da sie zauwazyc ze jak na jakims wiekszym rondzie nie
    > dzialaja swiatla to ruch wkoncu odbywa sie plynnie.

    Tak bajdełejem ciekawostka - w niedzielę po raz pierwszy od bodaj
    dziesięciu lat nikt nie zginął w wypadkach samochodowych. Przyczyna -
    fatalne warunki na drogach i duży ruch, więc wszyscy musieli wyłączyć
    autopiloty i zacząć myśleć. IMO daje to do myślenia.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 7. Data: 2010-01-05 13:08:40
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 5 Sty, 13:16, fv <f...@c...com> wrote:
    > Czyli chodzi o ochronę dóbr osób, którym nie starcza wyobraźni
    > do włączenia się do ruchu... No zabawne...

    Weź się kiedyś tamtędy przejedź, bo tak to nie wiesz, o czym piszesz.
    --
    Nikanor

  • 8. Data: 2010-01-05 15:50:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-01-05, Tytus z fabryki <t...@g...pl> wrote:
    > Siemka
    > "Don Pedro"
    > Tak bajde?ejem ciekawostka - w niedziele po raz pierwszy od bodaj dziesieciu
    > lat nikt nie zgin?? w wypadkach samochodowych.
    >
    > Nie do konca :)))
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,74166
    59,Policja_szuka_swiadkow_zabojstwa_na_skrzyzowaniu.
    html

    Jaki to wypadek... Po prostu gosc nie wyczymal ot co ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2010-01-05 16:08:25
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Don Pedro"
[...]

    Tytus z fabryki

    4380 (20090829) __________

  • 10. Data: 2010-01-05 17:44:32
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    AZ wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > szybko to sygnalizator
    > na najblizszym skrzyzowaniu zaswieca na chwile zolte tak jakby za

    w poznaniu bardzo często na skrzyzowaniach w nocy czerwone zapala sie na
    chwile, zeby później włączyć zielone.
    ZCzujniki indukcyjne na drodze steruja większością skrzyżowan. Jesli na
    jednym skrzyżowaniu wykryją samochód to w odpowiednim czasie na następnym
    włączą czerwone tak, zebyś zdązył zwolnic, ale nie musial sie zatrzylac...

    Stara rzecz...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)