  • 11. Data: 2015-05-06 10:34:43
    Temat: Re: okienkowy komparator rezystancji
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 09:45, Andrzej W. pisze:

    > Eeeee...
    > Dawno już nie widziałem miernika z prawdziwym RS-232 i wtyczką DB-9,
    > wszystko ma teraz USB.

    Współcześnie tak. Stare Metexy miały RSa, ale z dziwną wtyczką.

    --
    P.Jankisz

  • 12. Data: 2015-05-06 11:24:32
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik j...@g...com napisał:

    > Witam. Poszukuję wielozakresowego miernika rezystancji (około 200omów do 100 Mom)
    > z funkcja sygnalizacji (dźwiękowej?) przekroczenia zadanych granic ustawionych w %
    wartości mierzonej lub w omach. Dużo mierników ma podane w opisie funkcję MIN/MAX i
    sprzedawcy próbują mi wcisnąć że to jest to czego szukam.
    > Proszę znawców tematu o podpowiedź jaki typ miernika (najlepiej stołowego a nie
    przenośnego) spełni moje wymaganie
    > Pozdrawiam
    > Janusz

    Mostek RLC typu CHY41R ma taką opcję ale zakres tylko do 10 MOmów:
    http://www.biall.com.pl/item,CHY41R_Profesjonalny_mi
    ernik_RLC_RS232_CHY,101031.html

    Przy okazji w pudełku dostaniesz kabel optycznego RS-a, w instrukcji
    masz opis programowania i możesz samodzielnie sterować mostkiem z
    poziomu komputera.
    100M to dość dużo. Poszukaj czegoś w ofercie mostków a nie multimetrów.
    Mostki często są używane do sortowania elementów, więc prędzej tu
    trafisz na przydatny model.

  • 13. Data: 2015-05-06 11:47:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-05-06 o 08:48, Andrzej W. pisze:

    >Konwerter RS->USB kolejna stówka :>

    Ostatnio kupowalem ponizej 10zl, ale to juz dosc dawno bylo.
    Teraz mierniki od razu z USB - tylko programista musi miec inne
    umiejetnosci :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-05-06 11:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Dziękuję za podpowiedzi, szukam miernika takiego jak wspomniał JF ale
    >dostępnego w sprzedaży.

    Metex jeszcze istnieje ?
    Podejrzewam ze co lepsze modele nadal takie funkcje maja, sciagnij
    instrukcje.

    Tylko jak pisalem - najgorsze w/g mnie to zapominanie nastaw po
    wylaczeniu.
    Moze w nowszych daje sie ustawic z komputera przez USB :-)

    NDN proponuje sanwe PC510A, przyciskow ma duzo, przeczytaj instrukcje.

    J.

  • 15. Data: 2015-05-06 12:02:01
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 11:47, J.F. pisze:

    > Ostatnio kupowalem ponizej 10zl, ale to juz dosc dawno bylo.

    Takie po ~ 10 zł to raczej nie działają w 100% prawidłowo. Ostatnio
    kupiłem coś na chipsecie FT4232H ( 4xRS232 ) i nareszcie działa jak
    potrzeba, ale i kosztuje więcej jak zwykła karta 4xRS.

    > Teraz mierniki od razu z USB - tylko programista musi miec inne
    > umiejetnosci :-)

    Zwykle w komplecie z DMM jest jakiś podstawowy soft, ale ubogi.

    --
    P.Jankisz

  • 16. Data: 2015-05-06 13:01:05
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 6 maja 2015 11:24:38 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    przenośnego) spełni moje wymaganie

    > Mostek RLC typu CHY41R ma taką opcję ale zakres tylko do 10 MOmów:

    ten CHY41R to jest już prawie to.
    Tylko on mierzy nie rezystancję a impedancję - nie mam doświadczenia by wiedzieć na
    ile te dwie wielkości będą się różnic dla wyrobów typu potencjometr (węglowy oraz
    cermetowy)
    Janusz

  • 17. Data: 2015-05-06 15:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Takie po ~ 10 zł to raczej nie działają w 100% prawidłowo.

    Z metexem dzialaja, sprawdzalem.
    Choc juz nie pamietam czy z oryginalnym softem tez.

    Ale soft chcemy raczej i tak wlasny pisac.

    J.

  • 18. Data: 2015-05-06 17:05:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > ten CHY41R to jest już prawie to.
    > Tylko on mierzy nie rezystancję a impedancję - nie mam doświadczenia by wiedzieć
    na ile te dwie wielkości będą się

    >różnic dla wyrobów typu potencjometr (węglowy oraz cermetowy)
    Nie będzie różnic dla prądu stałego.
    Możesz śmiało mierzyć.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2015-05-06 18:14:52
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 06.05.2015 o 12:02, PeJot pisze:

    > Takie po ~ 10 zł to raczej nie działają w 100% prawidłowo. Ostatnio
    > kupiłem coś na chipsecie FT4232H ( 4xRS232 ) i nareszcie działa jak
    > potrzeba, ale i kosztuje więcej jak zwykła karta 4xRS.

    A ja mam inne doświadczenia. Przy transmisjach, które wymagają szybkich
    czasów reakcji i szybkich transmisji lepiej sprawdza się tani konwerter
    oparty na Prolificu PL2302. Konwerter na FT232 sprawował się dużo gorzej.

    Miałem nawet taką sytuację, że robiłem rozwój produktu i korzystałem z
    konwertera Prolific. Potem dla klienta chciałem kupić "porządny" kabel
    na FTDI. I ten kabel za 50 zł pracował dużo gorzej niż tani chińczyk za
    10zł.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 20. Data: 2015-05-06 18:21:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 15:36, J.F. pisze:

    > Z metexem dzialaja, sprawdzalem.

    1 pomiar na sekundę, OIDP tyle Metex daje. Może to działa. U mnie
    transmisja zrywała się z niewiadomych przyczyn po kilkunastu,
    kilkudziesięciu minutach pracy. Sprawdzone na kilku różnych tanich
    ustrojstwach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem