    From: "Alex D.B." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: open proxy i sdi
    Date: Tue, 10 Sep 2002 22:22:39 +0000 (UTC)

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:alljnv$jn4$1@news.tpi.pl...

    > Może większość się ze mną nie zgodzi, ale IMHO owszem, tpsa powinna dać
    > ultimatum i zagrozić odcięciem - lecz wyłącznie wtedy, gdy z danego adresu
    > zostały popełnione jakieś konkretne nadużycia.

    hm... a profilaktyka? wsiadlbys do samoloty bez przegladu? "jak sie rozbije,
    to bedziemy sie martwic"

    > Samo open-proxy żadnym naduzyciem chyba nie jest, natomiast ten kto
    decyduje
    > się na jego postawienie ponosi za niego pełną odpowiedzialność. Jego więc
    > sprawą
    > jest jak zorganizuje do niego dostęp i na jakich zasadach pozwoli z niego
    > korzystać.

    wszystko sie zgadza, ale ja widze tu mozliwosc "szczegolnej interpretacji" -
    jezeli banuje sie domene sdi, to znaczy, ze inni userzy traca, wiec zakluca
    im to kozystanie z sieci.

    > A szef firmy, o której piszesz może zmieniłby zdanie, gdyby faktycznie
    > jakieś
    > ostrzeżenie od tepsy dostał ;-)

    stad moje pytanie... ja jestem jak najbardziej za. moze czas zrobic troche
    porzadku?
    Mam manie przesladowcza. Zaprzyjazniony admin postawil mi fw na mojej neo, a
    ja poprosilem o monitorowanie i logowanie ruchu. 2-5 razy dziennie jestem
    "tocany" za open-relayem.
    1-8 razy za ftpem. 2-4 skany dziennie po "dziwnych portach". i nimbdach itp
    nie wspominam.
    ip przez 3 miesiace byl absolutnie nie znany... tyle, ze nalezal do klasy
    tpsa.
    czy inni prowajderzy maja to samo? czy tez "chjakezy" i spamerzy po prostu
    skanuja klase tepsy, bo "duzo dziur"?

    Alex D.B.
    "W posredniaku patrzylem, nic dla mnie"
    www.agiees.com