  • 161. Data: 2016-04-25 17:34:16
    Temat: Re: opłata audiowizualna
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-04-25 o 13:07, Uzytkownik pisze:

    > ROTFL
    > Tylko, że oni nie chcą do Polski i tak by uciekli :)

    Ja wiem że oni tu nie chcą. W Polsce przecież biją murzynów i się boją
    :P Ale na granicy z Niemcami przełażą do nas, bo twierdzą że taniej.
    Bardziej chyba zwiady robią.

    Ale różne scenariusze są możliwe. Przykład - zaczną iść do Niemiec przez
    Ukrainę i Polskę. Wystarczy że ich Niemcy nie będą chcieli wpuszczać i
    zostają na naszej głowie. Dla Niemców problem się rozwiąże.

  • 162. Data: 2016-04-25 17:54:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-25 o 17:00, Cavallino pisze:

    > No ale nie będzie, bo nie byłby osobnym.....

    Każda komórka mi mówi że za garaż nie będziesz płacił.
    Jestem za to zdumiony jak walczysz o te kilka złotych miesięcznie :-)
    rozmawiając o projekcie który jeszcze nie wszedł w życie.
    Tak samo walczyłeś o zwolnienie firm z płacenia za *KAŻDY* odbiornik w
    firmie? Przecież to takie niesprawiedliwe :-)

  • 163. Data: 2016-04-25 19:52:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Tak sobie mów. Ale to przeciez naiwnosc. Oczywiscie ze jest to podatek.
    > ---
    > Daruj, nazywa się opłata bo nią jest a że obowiązkowa ... taki kraj. Tak
    > samo płacisz na wywóz odpadów choćbyś prowadził gospodarstwo ekologiczne.

    Gdyby to była opłata to byłaby za coś. Jak sam zauwazyłes tutaj bedziesz
    płacił, czy uzywasz czy nie. Podatek w czystej postaci.
    Zreszta - to spór czysto akaademicki o przyjetą nomenklature.
    ---
    Płacisz by mieć tę telewizję. Płacisz i ją dostajesz. Czy z niej korzystasz
    jest zupełnie inną kwestią.

    Ja tam nie miałbym nic przeciwko takiej opłacie, w czystej, przejrzystej
    postaci, z niewielkimi kosztami poboru bo "wraz z rachunkiem za prad". Ale
    pod jednym warunkiem: gdyby TV publiczna nie była tworzona według wzorca -
    wezmy polityka, postawmy na jej czele i dalej w ten sam sposób tworzmy
    kolejne warstwy.
    ---
    Nie wiem o czym piszesz. Media do informowania społeczeństwa o
    funkcjonowaniu państwa mają sens. To dzisiaj nie tylko telewizja i radio,
    ale np portal stanowionego prawa.

  • 164. Data: 2016-04-25 19:54:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    > Garaż. Osobny budynek. (żarówka)

    Oporna sztuka ;-)
    Nazwij to gospodarstwem. Lepiej?
    ---
    Ale, że wszystkie moje posiadłości mam nazywać gospodarstwem i coś to zmieni
    w temacie ich liczebności ?

    Co jest grane? Ta gimbaza ma coraz więcej wolnego. :-)
    ---
    Tak, zrobiłeś sobie wolne.

  • 165. Data: 2016-04-25 19:57:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    > A osobny garaż to jest Twoim zdaniem w obrębie mieszkania?
    > Chyba o mieszkanie jakichś gryzoni chodzi.....

    Podpowiedź: Gospodarstwo :-)
    Oddzielne liczniki w garażu to przerost formy nad treścią?
    A jeśli nawet to będzie pod tym samym adresem i sprawa załatwiona.
    Proste?
    ---
    Zdalne przekazywanie prądu ? No nieźle, gimbaza.

  • 166. Data: 2016-04-25 20:01:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sirapacz"

    > ---
    > A czemu mamy wspierać rodziny a nie singli ?

    z bardzo prostej przyczyny - demografia.
    ---
    Chyba DEMAGOGIA

    wole zeby w polsce rodziło się więcej polskich dzieci a nie byśmy
    importowali tych co lepiej pływają z południa. dzięki w miare
    hermetycznemu społeczeństwu nie mamy tego syfu co mają szwedzi czy
    francuzi.... przynajmniej narazie.
    ---
    Ale po co nam te dzieci ?

    Single generują znacznie mniejszy dochód niż rodzina. bo ta druga się
    rozmnoży i z 2 podatników zrobi się 4 i będzie zastępowalność pokoleniowa.
    ---
    Chcesz żyć kosztem moich dzieci ?

  • 167. Data: 2016-04-25 20:11:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Twoje dzieci do pewnego momentu zyja czyims kosztem. To chyba logiczne ze jak dorosna
    to oddaja to co dostaly.

  • 168. Data: 2016-04-25 20:12:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > i będzie zastępowalność pokoleniowa.

    I o to chodzi. Zasadniczo nie byłoby specjalnie problemu gdyby Polska
    miała powiedzmy 10 milionów obywateli. Tak maja kraje skandynawskie i
    całkiem dobrze sobie radzą. Problemem będzie jak Polska będzie miała 10
    milionów emerytów - po prostu ktoś musi pracować na emerytury - tak jest
    ten system stworzony i mrzonki o zbieraniu kapitału na starość poszły w
    pizdu ...
    ---
    Jak zmusisz przyszłe pokolenia do łożenia na emerytów ?

  • 169. Data: 2016-04-25 20:15:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

    > Dalej nie rozumiesz o czym piszesz. To jest podatek na media publiczne
    > Doucz się trochę zanim zaczniesz znowu jęczeć.
    Ale ja już płacę podatki. Są podatki "ogólne", płacone przez wszystkich
    i "szczególne" na określone cele (jak np. akcyzowy). Do niedawna opłata
    RTV dotyczyła (teoretycznie) posiadaczy RTV. Teraz ma dotyczyć
    wszystkich. Jaki sens ma zatem wydzielanie jej jako nowego podatku (i
    zatrudnianie zapewne kolejnych baranów do sprawdzania, czy wszyscy go
    zapłacili), zamiast po prostu finansować media z podatków "ogólnych"??
    ---
    Taki, że znowu będziesz niewolnikiem. :-)

    Czy teraz na każdą pierdołę dowalą mi nowy podatek?
    ---
    Tak :-)

  • 170. Data: 2016-04-25 20:18:18
    Od: v...@g...com

    użytkownik sirapacz napisał:

    > a tam nabrali sie na piar.... tumaństwo zobaczyło jak pincet obiecujo i
    > rzucily sie jak psy na mienso.

    500 w papierku wygląda piarowo dużo lepiej niż odliczenie
    podatkowe w kwocie 500zł.

    Efektywnie wychodzi na to samo. Jak chcieliśta
    standardów zachodnich, to czas je wprowadzić, nie?

    Banki to samo.
    Z 1 błędem:
    http://g5.forsal.pl/p/_wspolne/pliki/2317000/2317604
    -.jpg

    Na zachodzie i w usa banki są opodatkowane. Efektywnie
    w tym roku pisiorstwo nie ściągnie podatku bankowego, ale
    w przyszłym już tak.

    Jak kasa jest taka chujowa, z pewnością elektorat
    nowoczesnej,PO, PSL nie sięgnie po nią.

    A co my tu mamy? Głosy na pisiorstwo to 40%, a liczba złożonych
    wniosków pińcet plusa przekroczyła 50%, czyli kaska
    elektoratowi peło jak widać nie śmierdzi.