  • Data: 2014-09-17 18:16:33
    Temat: Re: opozniony led
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.09.2014 17:21, J.F. wrote:

    > Musze kiedys sprobowac, tylko jak ... monitor raczej za wolny :-)

    Masz na monitorze co najmniej 70. Wiec napisz prostą (na tyle, by
    komputer wyrabiał się w dostępnym na klatkę czasie) animację.
    A potem przerób tak, aby co druga klatka była czarna.
    A przynajmniej ciemniejsza, w końcu ciemność to nie połowa
    czasu.

    > A to nie wiem, nie gralem. Naprawde tak zle ? Mniej ambitne gry dzialaly
    > raczej dobrze ..

    W większości wielkiego znaczeni (poza komfortem, który, nawet jak w tym
    wątku widać, jest subiektywny) nie ma. Ale są gry, gdzie trzeba szybko
    reagować i trafić myszką w małą grupkę pikseli.
    Przelecenie myszką całego ekranu w pół sekundy to zaden problem. Weźmy
    sekundę. Mam tu średni ekran 4:3. Szerokość 40cm. Czyli dokładność,
    z jaką możesz przymierzyć to jakieś 1.3cm. Mózg trochę interpoluje,
    ale też nie idealnie, jak próbujesz kursor zatrzymać.

    Z drugiej strony, większość produktów z konsol zafiksowana na 30fps.
    Sterowanie tam wygląda nieco inaczej, więc wiecej uchodzi.
    Ale i niektórzy zaczynają na to narzekać:
    https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc
    [wrzucam raczej by pokazać, że ktoś marudzi niż, aby ktoś tego
    przydługiego monologu słuchał, no, możę od 8:30].

    > Watpie.
    > Tresc jeszcze musialaby byc mocno zmienna ... film odtworzyc ?

    Nie mogę zbić poniżej 60, i rzeczywiście nie widzę.
    może to jednak tylko wspomnienia z CRT;-)

    > Jak widac w kinie nie widac :-)

    http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
    3d,3,22,p.html
    Tu sugerują, że jednak trzepią w powiększonej częstości.

    > Owszem, w cudzyslowie ... ale skoro ludzie za to placa, to moze i troche
    > lepiej ?
    > Wszak w naturze obraz w oku naprawde jest rozmyty, z ostrymi klatkami
    > mozg moze miec klopoty :-)

    To nie ma nic wspólnego z naturą. Obraz nie jest rozmyty, tylko jest
    ciągły. Oko nie ma 'prędkości odświeżania' (ma prób na 'upłynnienie',
    ma znacznie wyzszy prób na zauważanie czegoś szybkiego, ale to nie
    częstotliwość odświeżania:) To zabieg ułatwiający mózgowi
    upłynnienie obrazu. Przy większej częstotliwości mniejszy
    "motion bluur" jest potrzebny.

    pzdr
    bartekltg