  • 1. Data: 2014-09-17 13:30:16
    Temat: opozniony led
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z opoznieniem
    ?
    Kupuje LED m.in. dlatego że maja szybki start ... a tu d* - sekunda
    mija zanim sie racza zapalic.

    O co tu chodzi - unia zakazuje ?

    J.

  • 2. Data: 2014-09-17 13:46:06
    Temat: Re: opozniony led
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 13:30:16 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    opoznieniem
    > Kupuje LED m.in. dlatego że maja szybki start ... a tu d* - sekunda

    Pokaż jej bebechy. Ja mam takie, że gasną z opóznieniem, co też jest
    wkurzające bo przez chwilę ma się wrażenie, że wyłącznik się popsuł.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-09-17 13:48:51
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.09.2014 13:30, J.F. wrote:

    > Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z opoznieniem ?
    > Kupuje LED m.in. dlatego że maja szybki start ... a tu d* - sekunda mija
    > zanim sie racza zapalic.

    Wielki kondensator musi się naładować?

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2014-09-17 13:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    On 17.09.2014 13:30, J.F. wrote:

    >Wielki kondensator musi się naładować?

    A po co im wielki kondensator ?
    No i wydajnosc sieci jest duza, naladowac to on sie moze w 1/100s.

    Jesli cos, to moze jakich PFC musi sie naladowac, ale przy takich
    mocach chyba nie jest wymagany ?

    J.

  • 5. Data: 2014-09-17 13:59:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > A po co im wielki kondensator ?
    > No i wydajnosc sieci jest duza, naladowac to on sie moze w 1/100s.
    > Jesli cos, to moze jakich PFC musi sie naladowac, ale przy takich
    > mocach chyba nie jest wymagany ?

    Od 25W jest wymagany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-09-17 14:20:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.09.2014 13:52, J.F. wrote:

    > A po co im wielki kondensator ?
    > No i wydajnosc sieci jest duza, naladowac to on sie moze w 1/100s.

    Żeby nie mrugało 100Hz. Sam zauważyłeś, że diody są dość szybkie.

    > Jesli cos, to moze jakich PFC musi sie naladowac, ale przy takich mocach
    > chyba nie jest wymagany ?

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2014-09-17 14:46:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "bartekltg"
    > Żeby nie mrugało 100Hz.

    Ktoś kiedyś tu przekonywał, że tego nie widać.

    Robert

  • 8. Data: 2014-09-17 15:14:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.09.2014 14:46, Robert Wańkowski wrote:
    > "bartekltg"
    >
    > Ktoś kiedyś tu przekonywał, że tego nie widać.

    Bezpośrednio chyba nie widać. Ja kątem oka widziałem
    60Hz na monitorze CRT, 72 już było ok chyba nawet 65. Ale
    niektórzy się od tego źle czują. Może jednak klatki przy
    szybkim ruchu przeszkadzają, a może po prostu tradycyjnie
    kiepski luminofor i problemy z barwami.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2014-09-17 15:33:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-17 13:30, J.F. pisze:

    > Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z opoznieniem ?
    > Kupuje LED m.in. dlatego że maja szybki start ... a tu d* - sekunda mija
    > zanim sie racza zapalic.
    >
    > O co tu chodzi - unia zakazuje ?

    I w czym ci to przeszkadza?
    Żarówki LED wyższej klasy tak mają.
    Za to nie mają efektu stroboskopowego.
    Nie migocą i nie męczą wzroku tak bardzo jak badziewiaste.
    Świadomym migotanie bardziej przeszkadza niż opóźnienia zapłonu.

  • 10. Data: 2014-09-17 15:52:40
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 14:20:23 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Żeby nie mrugało 100Hz. Sam zauważyłeś, że diody są dość szybkie.

    > pzdr
    >
    > bartekltg

    Diody są szybkie ale białe diody w ledówkach to raczej świetlówki. Dioda UV pobudza
    luminofor.