  • 1. Data: 2016-11-22 14:50:51
    Temat: orange pi lite
    Od: Budyń <b...@g...com>

    gdyby sie ktos chciał pobawić tym komputerkiem to informuję ze złącze gpio jest
    odwrócone o 180stopni i można upalić procesor przez błędne podłączenie. Piszą: takie
    jak w raspberry pi, to i tak podłączyłem.
    I własnie uczyniłem odpalenie go w kosmos :)
    Teraz to już wiem, ale za jasną cholerę nie moge znaleźć tej informacji u producenta
    czy gdziekolwiek :/

    b.

  • 2. Data: 2016-11-22 19:17:25
    Temat: Re: orange pi lite
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2016-11-22, o godz. 05:50:51
    Budyń <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > własnie uczyniłem odpalenie go w kosmos :) Teraz to już wiem, ale za
    > jasną cholerę nie moge znaleźć tej informacji u producenta czy

    Jest biały trójkącik oznaczający pin 1.

  • 3. Data: 2016-11-22 20:58:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 19:17:40 UTC+1 użytkownik Maciej Milinkiewicz
    napisał:

    > Jest biały trójkącik oznaczający pin 1.

    tak, teraz juz wiem :) Szkoda ze nie raczyli nic napisac. Natomiast ciekawe ze te
    orange są dziwnie poukładane
    http://www.cnx-software.com/wp-content/uploads/2016/
    03/Orange_Pi_One_Raspberry_Pi_Zero_Pi_2_Large.jpg

    raz w lewo, raz w prawo te piny... Niech ich robaki pogryzą :)

    b.

  • 4. Data: 2016-11-23 09:37:45
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2016-11-22, o godz. 11:58:09
    Budyń <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    03/Orange_Pi_One_Raspberry_Pi_Zero_Pi_2_Large.jpg

    > raz w lewo, raz w prawo te piny... Niech ich robaki pogryzą :)

    Myślę że powodem takiej decyzji były porty USB/RJ45 które są już na
    wysokości pinów i jeśli ktoś chciałby podłączyć płytkę z RPi to by mu
    przeszkadzały.

    Orange Pi z Armbianem jest bardzo fajne za śmieszne pieniądze.