  • 1. Data: 2009-03-25 10:11:50
    Temat: * + p w
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Witam!

    Po kilkukrotnym wciśnięciu gwiazdki pojawiają się odpowiednio *, +
    (odpowiednik 00), p (pauza, czeka bodajże dwie sekundy przed wybraniem
    reszty numeru) i w. Co robi w?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2009-03-25 11:21:04
    Temat: Re: * + p w
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Witam!
    >
    > Po kilkukrotnym wciśnięciu gwiazdki pojawiają się odpowiednio *, +
    > (odpowiednik 00)

    + to odpowiednik "prefiksu międzynarodowego". W Polsce (i prawie całej
    Europie) jest to faktycznie 00, ale już w USA jest to 011. Innymi słowy,
    "+" oznacza że numer jest w formacie międzynarodowym (zawiera kod
    kraju), tak wpisany numer da się wybrać z komórki w dowolnym miejscu na
    świecie, gdzie jest roaming.

    > , p (pauza, czeka bodajże dwie sekundy przed wybraniem
    > reszty numeru) i w. Co robi w?

    "w" od "wait" - czyli oczekiwanie na sygnał. Oryginalnie używane przy
    różnego rodzaju systemach "wdzwanianych", na przykład centrale gdzie
    wybiera się wewnętrzny (IVR typu: witamy w firmie xxx. Proszę tonowo
    wybrać numer wewnętrzny lub poczekać na zgłoszenie operatora"). Szczerze
    powiedziawszy nie wiem, czy to nadal działa w ten sposób, czy jest
    jedynie synonimem "p" - zwłaszcza że coraz rzadziej pojawia się
    akustyczny sygnał "wolnej linii" po zachęcie do wprowadzenia numeru
    wewnętrznego.

    Marek

  • 3. Data: 2009-03-25 12:53:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekM pisze:
> [...]
    > jedynie synonimem "p" - zwłaszcza że coraz rzadziej pojawia się
    > akustyczny sygnał "wolnej linii" po zachęcie do wprowadzenia numeru

    E-e.
    Wait to bylo/jest oczekiwanie na sygnal ciagly. Stosowany we wszelkiego
    rodzaju "wyjsciach na miasto", czyli np. 0 - ciagly - 0 - ciagly - 22
    202122 jako 0w0w22202122.

    Wtedy urzadzenie nie "kreci" kolejnych cyfr dopoki nie dostanie sygnalu
    ciaglego.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2009-03-25 15:43:03
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Pete pisze:

    > E-e. Wait to bylo/jest oczekiwanie na sygnal ciagly. Stosowany we
    > wszelkiego rodzaju "wyjsciach na miasto",

    O to mi chodziło, tylko może niejasno napisałem. Owszem, może być
    stosowany w "wyjściach na miasto" (co jest rzadkie w komórkach), ale
    równie dobrze przy "wdzwonieniach", o ile centralka/IVR też da sygnał
    ciągły (czyli, jak to napisałem, "wolnej linii"), co jest coraz rzadsze
    niestety. I stąd moje wątpliwości, czy nadal "w" w komórce jest
    implementowane jako czekanie, czy jako "dłuższa pauza" na przykład.
    Nawet nie mam tego jak sprawdzić.

    > czyli np. 0 - ciagly - 0 - ciagly - 22 202122 jako 0w0w22202122.

    Zauważ, że zlikwidowano już "drugi sygnał oczekiwania". Teraz nie ma
    potrzeby (ani możliwości) czekania po wybraniu 0 w numeracji krajowej.
    Czyli w Twoim przykładzie: 0w022202122.

    Marek

  • 5. Data: 2009-03-25 17:29:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekM pisze:

> [...]
    > niestety. I stąd moje wątpliwości, czy nadal "w" w komórce jest
    > implementowane jako czekanie, czy jako "dłuższa pauza" na przykład.

    Fakt. W komórce kompletnie nie mam pomysłu na "w".
    No, chyba że Era Domowa :D

    > Zauważ, że zlikwidowano już "drugi sygnał oczekiwania". Teraz nie ma
    > potrzeby (ani możliwości) czekania po wybraniu 0 w numeracji krajowej.
    > Czyli w Twoim przykładzie: 0w022202122.

    Racja. Kiedy jeszcze używałem 202122 to po 0 był sygnał :)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-03-26 07:51:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 16:43:03 +0100, MarekM wrote:
    >I stąd moje wątpliwości, czy nadal "w" w komórce jest
    >implementowane jako czekanie, czy jako "dłuższa pauza" na przykład.
    >Nawet nie mam tego jak sprawdzić.

    K550 chyba juz nie ma, Nokia ma - ale cos mi sie nie udalo wygwizdac
    ciaglego tonu - mozna/trzeba popchnac manualnie klawiszem..

    >Zauważ, że zlikwidowano już "drugi sygnał oczekiwania". Teraz nie ma
    >potrzeby (ani możliwości) czekania po wybraniu 0 w numeracji krajowej.
    >Czyli w Twoim przykładzie: 0w022202122.

    W komorkach chyba nigdy nie bylo takiej mozliwosci. Trzeba wprowadzic
    caly publiczny numer.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-26 09:37:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > W komorkach chyba nigdy nie bylo takiej mozliwosci. Trzeba wprowadzic
    > caly publiczny numer.

    Ale nie o to chodzi.
    Mowi Ci cos haslo PABX?
    Zalozmy, ze pod numerem 0223344556 masz centralke "prosze wybrac tonowo
    numer wernetrzny lub czekac na zgloszenie sie operatrora", a po wybraniu 9
    masz wolny sygnal i dzwonisz na koszt posiadacza gdziekolwiek..... - tak
    tak, wciaz sa tacy nieostrozni :) Znam kilka takich PABXow caly czas
    dzialajacych.
    Sa tez extendery - po wybraniu numeru dostajesz sygnal ciagly i dzwonisz
    gdziekolwiek. Albo na koszt nieostroznego wlasciciela extendera albo na swoj
    koszt - bo extender moze sie zglaszac tylko wybranym CID-om. Np. taki
    extender drugiego typu ma Tlenofon.
    Wtedy sobie w komorce mozesz wlasnie uzyc p czy w
    Np dla omowionego PABXa 223344556p9+07008830000

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-03-26 18:13:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Ale nie o to chodzi.
    > Mowi Ci cos haslo PABX?
    > Zalozmy, ze pod numerem 0223344556 masz centralke "prosze wybrac
    > tonowo

    To wiemy, ale wybrac 0, poczekac na ton zgloszenia, dodac 202122,
    to sie nigdy nie dalo.

    J.