  • 11. Data: 2012-12-10 15:30:08
    Temat: Re: pasek rozrzadu - interwały
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Pytam z ciekawości - w razie czego wymieniłby sobie to na poboczu?
    > W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin.

    15 min roboty.
    w vectrze a jest podobnie.

  • 12. Data: 2012-12-10 16:26:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp <h...@i...yfd> wrote:

    >jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?

    Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napęd
    rozrządu z pompą wody. Przy 120 tys. zaczęła chrobotać pompa. PO
    rozebraniu okazało się, że zatarła się pompa, totalna chińszczyzna,
    bez jakichkoliwk oznaczeń. Pasek niby Gates, ale..., rolki prowadzące
    i napinająca made in china. Tak więc może nie nadużycie, ale nadmierne
    zużycie :)
    Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotyczących Opli. Nie
    wiem, może ja mam takie szczęście, ale kolejny raz nie sprawdził się
    super-hiper zakład polecany w necie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 13. Data: 2012-12-10 20:29:01
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Opel Vectra C, silnik Z18XER

    Uzytkujesz to auto ?

    sz.

  • 14. Data: 2012-12-10 20:59:10
    Od: nawrakm <n...@a...teno.lp.invalid>

    szufla

    > Uzytkujesz to auto ?

    Ile wiosen przeszuflowałeś, że śmiesz jerza pytać?

  • 15. Data: 2012-12-10 21:13:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości
> [...]
    >Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotyczących Opli. Nie
    >wiem, może ja mam takie szczęście, ale kolejny raz nie sprawdził się

    Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?

    J.

  • 16. Data: 2012-12-10 21:18:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisał(a):

    >Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrządu łatwiej wymienić niż w
    >wielu
    >innych autach pasek wieloklinowy :)
    >To różnie wygląda w różnych samochodach - bywa że jest tak ciasno, że
    >faktycznie cały dzień roboty dla dwóch mechaników, a są samochody
    >gdzie to
    >się robi pół godziny w jedną osobę.

    Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
    Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich
    nie nalezy :-)

    Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw
    trzeba zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy
    wentylatory, i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-12-10 21:43:28
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory,
    > i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)

    w uno jest sporo miejsca po stronie rozrzadu. do calej roboty wystarczy
    tylko kolo prawe zdjac i juz mamy na wierzchu rozrzadzik :)
    jeden pasek klinowy do alternatora i to wsjo. odkrecasz kilka srubek od
    dekla, odkrecasz rolke sciagasz pasek, zakladasz rolke, nowy pasek i

  • 18. Data: 2012-12-10 22:08:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisał(a):

    > Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?

    Wystarczająco dużo :-)
    http://files.myopera.com/scsaba/albums/805964/DSCN45
    44.JPG

    Tu trochę gazownia zagradza drogę, ale pod tą czarną osłoną kręci się już
    pasek.
    Na dole na chyba 3 śrubki przykręcone jest koło pasowe napędu alternatora
    które trzeba zdjąć.
    Wtedy tylko pchnąć napinacz, zdjąć pasek, założyć pasek i jazda.

  • 19. Data: 2012-12-10 23:20:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 22:08:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > które trzeba zdjąć.
    > Wtedy tylko pchnąć napinacz, zdjąć pasek, założyć pasek i jazda.

    A jak sie chce napinacz wymienic ?

    J.

  • 20. Data: 2012-12-11 12:54:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>