    From: xuesheng <p...@e...fi>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pblog
    Date: Sun, 4 Oct 2009 02:27:29 -0700 (PDT)

    On 4 Paź, 07:16, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
    [...]
    > Jakby komputer miał zdolności które posiadają ludzie to w oparciu o
    > taką
    > wiedzę mógłby coś ciekawego zrobić. Ale na razie nie ma i nie zanosi
    > się
    > na to że będzie miał.
    >
    > Pozdrawiam

    Prawda, czegoś nam jeszcze brakuje, mamy szybkie komputery, ale brak
    teorii prawdziwej AI. Nie myślę, że to zadanie, które akurat ja mogę
    rozwiązać - (jako młody człowiek tak myślałem, byłem dość bezczelny,
    jak na programistę przystało). Ale z drugiej strony nie umieszczając
    tej wiedzy w programie już z założenia rezygnujemy z takiej
    możliwości. W omawianym wypadku jestem optymistą, twierdzę, że taki
    sposób programowania może dać korzyści - nawet bez teorii AI.

    Chyba temat jest bardziej kontrowersyjny niż myślałem;) Bardzo dobrze,
    lubię argumentować z pozycji optymisty, Dzisiaj w nocy dopisałem jak
    takie "opisowe" podejście można byłoby wykorzystać w Perlu. Bez
    opisywania klas - tylko z wiedzą dotyczącą metod. Spróbuję ten
    mechanizm zastosować do uproszczenia jakiegoś prawdziwego skryptu, to
    jest wykazać jakąś namacalną korzyść. W realu zdarza się, że trzeba
    kilkustopniowej pośredniej definicji, aby uchwycić jakąś korzyść (suma
    kwadratów długości przyprostokątnych trójkąta ...). Ale spróbuję.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki