  • Data: 2019-09-23 09:44:10
    Temat: Re: pcb
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jak mi wspominał dyrektor owej placówki, jedne z lepszych komercyjnie
    > zamówień pochodzą od firm produkujących znicze nagrobkowe. Przed świętem
    > 1 Listopada jest taki ruch w branży, że trudno nadążyć. Linie produkcyjne
    > mają bardzo nowoczesne, ale nie ma ludzi chętnych do pracy przy odbieraniu
    > świeczek z taśmy i stawianiu ich na paletach. Stąd zamówienia na roboty.

    Ale ile panowie od świeczek proponowali? Minimalną krajową?
    Pytanie drugie jakie trzeba mieć umiejętności żeby wyrobić oczekiwaną
    normę. Zwykły śmiertelnik da radę czy tylko sportowiec klasy olimpijskiej?
    Czy panowie znają prawo podaży i popytu, czy standardowo tylko pół (łoo
    panie, kryzys, ni ma piniędzy, trzeba ciąć koszty bo wciąż dokładam do
    interesu, a nowy mercedes/helikopter/jacht sam się nie kupi). Ktoś
    próbował podnosić oferowaną płacę, aż znajdzie się taki atleta-akrobata
    który sam załaduje tira w pół godziny, czy standardowo oferta typu miska
    ryżu i bonus darmowe nadgodziny?

    Tak czy inaczej świat się zmienia, ciśnienie na wydajność rośnie, roboty
    i automaty wchodzą praktycznie w każdą branżę i wypierają coraz więcej
    ludzi. Jeżeli już teraz bardziej opłaca się zamontować roboty niż
    zapłacić powyżej pensji minimalnej w takim tanim kraju jak Polska
    (zakładam że panowie fabrykanci policzyli opłacalność i nie chodziło o
    obronę niskich płac za wszelką cenę) to co będzie np. za 10 lat jak
    maszyny będą jeszcze lepsze?

    Prędzej czy później czeka nas dyskusja co z tym zrobić, no chyba że ktoś
    ma już plan i słabsze jednostki wypadną z gry (bo to że bogacze podzielą
    się majątkiem i będzie można żyć za darmo z pracy ich robotów to jak dla
    mnie fikcja totalna).

    Piotrek