    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pcb
    Date: Wed, 25 Sep 2019 08:47:06 +0200
    <qmdtg8$kgj8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qme4df$sb4$1@gioia.aioe.org>
    <qme53s$kpa2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2019 00:24:56 +0200, sundayman napisał(a):

    > Idzie sobie taki osobnik uliczką w Hiszpanii ( pierwszy raz w życiu w
    > ogóle za granicą ) w dość historycznej miejscowości i nagle ze
    > zdumieniem stwierdza, że doskonale wie, co jest za zakrętem chociaż w
    > życiu tu nie był, nie oglądał na google itp itd.
    > Idzie - patrzy - zgadza się.
    >
    > Takiemu osobnikowi może powstać w głowie pewien, jak to celnie ujął
    > kolega Marek - dysonans poznawczy nieprawdaż ?
    >
    > Z mojego doświadczenia - bardzo duża ilość ludzi ma takie ciekawe
    > przypadki. Może nawet większość. Oczywiście, część z nich da się
> [...]

    To się da wytłumaczyć bez trudu. Nie ma nic bardziej zawodnego od
    ludzkiej pamięci. Kiedyś, włócząc się po Europie rowerem zajechałem do
    jakiegoś niemieckiego miasta. Siedziałem sobie na rynku pociągając piwko
    i ze zdziwieniem zauważyłem że ja znam to miejsce. Ale zamiast wpadać w
    konfuzję, przypomniałem sobie że faktycznie byłem już w tym mieście parę
    lat temu na innej włóczędze... A poza tym, psychologii jest znane
    zjawisko deja vu. Taki błąd ludzkiego myślenia pokrewny rozpoznawaniu
    twarzy w naturalnych fenomenach.
    --
    Jacek
    I hate haters.