    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: piątkowo.... ale racja
    Date: Tue, 17 Jul 2018 17:08:21 +0200

    > Jak czytam takie ,,dowcipy" jak ten z Mistrzowie, to mam do powiedzenia
    > tylko tyle: banda roszczeniowej gówniarzerii, której nic się nie chce.
    > Oczekują natychmiastowej i dokładnej odpowiedzi na najbardziej
    > gówniane pytania. Mienią się elektronikami a nie potrafią stosować
    > prawa Ohma w najbanalniejszych sytuacjach.
    to ja Ci pokażę o co chodzi z drugiej strony.
    przykład z diodą jest dobry. ja bym powiedział ze potrzeba 560ohm.
    _powiedział_ nie policzył. z nadzieją że jak będzie ledwo świecić, to
    gość zmniejszy opornik, jak będzie grzała się dioda - zwiększy.
    Ale na elektrodzie nie wolno. trzeba zaprojektować płytkę, zbadać wpływ
    na instalacje samochodu, sprawdzić zgodność z homologacją, użyć kabli o
    odpowiednim przerkoju.... i tak dalej. To nie jest forum dla
    profesjonalistów, bo tacy po przyjściu z roboty mają serdecznie dość
    monitora, lutownicy, siedzenia na dupie. To jest forum dla miłośników,
    pasjonatów.... i niestety skrzywdzonych ludzi którzy poza elektronikom
    nie widzą świata. ale jak czyjś projekt poprostu działa, to i tak trzeba
    go skrytykować. albo było, albo tak się nie robi, albo niebezpieczne,
    nieprofesjonalne. A jak kiedyś napisałem że elektronikę w piecu (koszt
    nowej 750zł) CO naprawił mi samouk (wymienił jedną diodę!!!), to
    zmieszali mnie z błotem. PRzez takich jak ja ludzie giną.

    ToMasz