    From: "Adam" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: podłączenie wyj. słuchawkowego do line in wzm.?
    Date: Sun, 23 May 2010 17:24:30 +0200

    Użytkownik "Artur Stachura" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnhvg0nj.35s.menossc@localhost.localdomain...

    > Z mojej próby prowizorycznego podłączenia wyjścia słuchawkowego
    > "mp3-ki" do wejścia wzmacniacza wynika, że głośność _powinna_ być
    > "na full", żeby cokolwiek było słychać :-)
    >
    > Oczywiście na wyjściu słuchawkowym innego (większego) urządzenia
    > napięcie może być większe; zwłaszcza, jeśli wyjście jest dostosowane
    > do słuchawek o impedancji większej niż popularne 32 Ohmy.
    >
    > Ewentualnie zawsze można zmontować przedwzmacniacz na jednym

    E, tam. Chyba zapomniełeś, do czego służy przedwzmacniacz ;)
    On chce puścić sygnał o wysokim napięciu, a nie jakieś 0,1V lub mniej.

    > tranzystorku albo, bardziej "oldskulowo" - użyć transformatora
    > dopasowującego (jeśli stereo, to razy dwa, po jednym na kanał).

    Też chyba przestrzeliłeś. Transformatory stosowało się do długich linii
    mikrofonowych. Ponadto transformator bardzo obcina pasmo.

    O ile pamiętam, w najstarszych wzmacniaczach (tranzystorowych) najpierw
    wejście było przystosowane do napięcia 0,6V, później 1.2V, a aktualnie
    niektóre (większość?) są na 6V.

    Do wątkotwórcy:
    Ustaw na wzmacniaczu ok. 3/4 mocy, podepnij źródło sygnału z małym
    wzmocnieniem, które będziesz stopniowo "podkręcał". Jeśli wystąpią
    zniekształcenia, daj dzielnik oporowy. Tyle.

    Nie takie rzeczy się łączyło na estradzie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.