  • 1. Data: 2010-05-22 08:34:28
    Temat: podłączenie wyj. słuchawkowego do line in wzm.?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    może ktoś się orientuje, czy jest możliwe ( sądzę, że tak:) nawet nie wiem,
    czy tak kiedyś nie robiłem ), podłączenie do wzmacniacza na wejście ausdio
    sygnału z wyjścia słuchawkowego innego urządzenia? Domyślam się, że głośność
    nie powinna być na full, ale chyba nie powinno nic paść?
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-05-22 10:32:37
    Temat: Re: podłączenie wyj. słuchawkowego do line in wzm.?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 22 May 2010 10:34:28 +0200, Michał napisał(a):

    > Domyślam się, że głośność
    > nie powinna być na full, ale chyba nie powinno nic paść?

    IMO można, zrób ewentualnie dzielnik jakiś.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-22 16:14:47
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Sat, 22 May 2010 10:34:28 +0200, Michał <x...@n...pl> wrote:
> [...]
    > sygnału z wyjścia słuchawkowego innego urządzenia? Domyślam się, że głośność
    > nie powinna być na full, ale chyba nie powinno nic paść?

    Z mojej próby prowizorycznego podłączenia wyjścia słuchawkowego
    "mp3-ki" do wejścia wzmacniacza wynika, że głośność _powinna_ być
    "na full", żeby cokolwiek było słychać :-)

    Oczywiście na wyjściu słuchawkowym innego (większego) urządzenia
    napięcie może być większe; zwłaszcza, jeśli wyjście jest dostosowane
    do słuchawek o impedancji większej niż popularne 32 Ohmy.

    Ewentualnie zawsze można zmontować przedwzmacniacz na jednym
    tranzystorku albo, bardziej "oldskulowo" - użyć transformatora
    dopasowującego (jeśli stereo, to razy dwa, po jednym na kanał).

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Stachura

  • 4. Data: 2010-05-23 15:24:30
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do słuchawek o impedancji większej niż popularne 32 Ohmy.
    >
    > Ewentualnie zawsze można zmontować przedwzmacniacz na jednym

    E, tam. Chyba zapomniełeś, do czego służy przedwzmacniacz ;)
    On chce puścić sygnał o wysokim napięciu, a nie jakieś 0,1V lub mniej.

    > tranzystorku albo, bardziej "oldskulowo" - użyć transformatora
    > dopasowującego (jeśli stereo, to razy dwa, po jednym na kanał).

    Też chyba przestrzeliłeś. Transformatory stosowało się do długich linii
    mikrofonowych. Ponadto transformator bardzo obcina pasmo.

    O ile pamiętam, w najstarszych wzmacniaczach (tranzystorowych) najpierw
    wejście było przystosowane do napięcia 0,6V, później 1.2V, a aktualnie
    niektóre (większość?) są na 6V.

    Do wątkotwórcy:
    Ustaw na wzmacniaczu ok. 3/4 mocy, podepnij źródło sygnału z małym
    wzmocnieniem, które będziesz stopniowo "podkręcał". Jeśli wystąpią
    zniekształcenia, daj dzielnik oporowy. Tyle.

    Nie takie rzeczy się łączyło na estradzie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.