  • 1. Data: 2010-07-01 16:53:18
    Temat: podprogramy czy długi kod
    Od: j...@p...onet.pl

    Nie jestem zbyt dobrym programistą, mam więc pytanie. Aktualnie uczę się pisać
    witryny w PHP5. Czasami moja stronka .php ma postać długiego ciągu instrukcji,
    if-ów, pętli, itd. Zastanawiam się czy w takim przypadku nie lepiej by było
    zapisać główny algorytm stronki w postaci wywołań funkcji-podprogramów, metodą
    top-down. Waham się dlatego, bo moje funkcje-podprogramy byłby wywoływane
    jednokrotnie przez algorytm główny. Nie wiem co czyta się lepiej: długi kod, czy
    zbiór podprogramów i program używający ich.
    Byłbym wdzięczny za sugestie.

  • 2. Data: 2010-07-01 17:16:42
    Temat: Re: podprogramy czy d?ugi kod
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 01 Jul 2010 18:53:18 +0200,
    j...@p...onet.pl <j...@p...onet.pl> screamed:
> [...]
    > jednokrotnie przez algorytm główny. Nie wiem co czyta się lepiej: długi kod, czy
    > zbiór podprogramów i program używający ich.

    Lepiej nie rzeźbić w g od początku tylko nauczyć się dowolnego MVC jak
    Code Igniter lub CakePHP.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 19:16:08 user up 12485 days, 7:11, 1 user, load average: 0.05, 0.18, 0.93 ]

    This time it will surely run.

  • 3. Data: 2010-07-01 17:36:22
    Temat: Re: podprogramy czy długi kod
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Nie wiem co czyta się lepiej: długi kod, czy zbiór podprogramów i
    > program używający ich. Byłbym wdzięczny za sugestie.

    Proponuję zbyt długi kod podzielić na procedury

  • 4. Data: 2010-07-01 23:49:27
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 1 Lip, 19:16, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
    wrote:
    > In the darkest hour on Thu, 01 Jul 2010 18:53:18 +0200,
    > j...@p...onet.pl <j...@p...onet.pl> screamed:

    > Lepiej nie rzeźbić w g od początku tylko nauczyć się dowolnego MVC jak
    > Code Igniter lub CakePHP.

    Pracuje w CakePHP od kilku miesiecy i bardzo nie polecam. Tzn
    wszystkie
    idee jakie przyswiecaja uzyciu takiego czy innego frameworka sa
    sluszne i
    nalezy je stosowac, ale realizacja jest katastrofalna. Nie mowie tu o
    bledach
    w CakePHP, bo to dobry kod, chodzi o zmuszenie programisty do
    programowania w bardzo zlym stylu. Piszac zgodnie ze zaleceniami w
    CakePHP traci sie wiekszosc korzysci jakie plyna z dobrego
    programowania
    obiektowo-prodecuralnego.

    Polecam zeby samemu stosowac MVC, dobre zasady programowania
    obiektowego i proceduralnego, no i szukac dobrych bibliotek, zeby
    jak to kolega juz napisal, nie rzezbic gowna od poczatku.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-02 08:16:56
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 1 Jul 2010 16:49:27 -0700 (PDT),
    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> screamed:

> [...]
    > programowania w bardzo zlym stylu. Piszac zgodnie ze zaleceniami w
    > CakePHP traci sie wiekszosc korzysci jakie plyna z dobrego

    Oba powyższe znam tylko teoretycznie. Sam używam Django/Pylons
    z pythonowej stajni.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 10:16:00 user up 12486 days, 22:11, 1 user, load average: 0.13, 0.28, 0.87 ]

    It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it. -- George W. Bush