  • Data: 2012-09-14 10:41:10
    Temat: Re: podwojne czerwone swiatlo w sygnalizatorze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Sep 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To dwóch też jest zdarzeniem pewnym.

    Oczywiście.
    Ale dwu NARAZ już nie.
    Można wyznaczyć wyłącznie prawdopodobieństwo takiego zdarzenia,
    w zależności od czasu reakcji na przepalenie tej która przepali
    się pierwsza, i pomijając fakt uzyskania niskiej wartości,
    fizycznie jest mozliwy taki stan, że jednocześnie nie przepalą
    się NIGDY.

    > No nie.
    > Żarówki nie przestają działać tylko z powodu zużywania żarnika tak,

    Nie pisałem "tylko".
    Bądź łaskaw nie modyfikować kryterium do którego się odniosłem.
    Pisałem o powszechnie znanym fakcie zmowy producentów, która ma
    na celu zagwarantowanie "spalenia" żarówki.
    Akurat dobranie skali sublimacji żarnika jest jedną z lepszych,
    fizycznie "gwarantowalnych" metod.
    Inna sprawa, że żarówki o istotnie większej trwałości miałyby
    (z podanego wyżej powodu, również mimo stosowania takich mechanizmów
    prewencyjnych jak halogeny) niższą sprawność i węższe widmo.

    > jak samochód nie przestaje jeździć tylko z powodu zużycia paliwa.

    Przepalenie z powodu który podałem wyżej jest odpowiednikiem
    przetarcia osi, łożysk lub podobnych elementów.
    Nie ma nic do materiałów eksploatacyjnych (w tym przypadku
    odpowiednikiem "zgaśnięcia" byłoby odcięcie prądu).

    > Dosłownie to gadasz o paliwie a nie samochodzie.

    Nie, to Ty przekręcasz tezę.

    O ile każda żarówka z masowej produkcji, użytkowana w warunkach
    znamionowych, przepali się NA PEWNO, to zdarzenie w postaci
    równoczesnego przepalenia się dwu żarówek w odcinku czasu
    relatywnie krótkim może nie zajść NIGDY.
    Mimo, że prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest całkiem
    wymierne (i *statystycznie* raz na jakiś czas jest "oczekiwane").

    pzdr, Gotfryd