    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pozycji, mała burza mózgów ;-)
    Date: Wed, 28 Nov 2012 15:41:44 +0100

    Am 28.11.2012 15:31, schrieb John Smith:

    > A dlaczego optyczne metody odpadają? Kamera byłaby dobra.
    > Trzy kamery, trzy osie, a znaczniki na "przykryciu" spełniają wymaganie
    > pasywności.

    Niestety ze względów logistycznych "niedasie". To jest coś w rodzaju
    stołu (lub półleżanki) operacyjnej i tam się da ewentualnie dać jedną
    kamerę w osi głowy. Niestety pole widzenia jest trochę za małe, a
    przykrycie może się w trakcie operacji poruszać niezależnie od głowy.
    Pacjent nie jest pod narkozą, tylko znieczuleniem miejscowym i może
    poruszać głową (choć nie powinien).

    Waldek