eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar pr?du w aucie
  • X-Received: by 10.140.96.85 with SMTP id j79mr556025qge.2.1418593745169; Sun, 14 Dec
    2014 13:49:05 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.96.85 with SMTP id j79mr556025qge.2.1418593745169; Sun, 14 Dec
    2014 13:49:05 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    h15no9972465igd.0!news-out.google.com!r1ni52qat.1!nntp.google.com!s7no7133402qa
    p.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 14 Dec 2014 13:49:05 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <m6kt7u$oru$1@speranza.aioe.org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=98.116.204.54;
    posting-account=rBnbbAoAAAATOnwhBe7K2LYaQF4hh2T9
    NNTP-Posting-Host: 98.116.204.54
    References: <m6f387$900$1@dont-email.me> <m6hj6p$58s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m6hjq1$f98$2@node1.news.atman.pl> <m6hodf$bop$1@usenet.news.interia.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <m6ii5t$2qs$1@usenet.news.interia.pl> <m6jtvl$8t1$1@speranza.aioe.org>
    <m6kafp$pms$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <m6kt7u$oru$1@speranza.aioe.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: pomiar pr?du w aucie
    From: Tornad <t...@h...com>
    Injection-Date: Sun, 14 Dec 2014 21:49:05 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675691
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, December 14, 2014 3:51:18 PM UTC-5, janusz_k wrote:
    > > Mozna i w culombach - na to samopobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c.
    Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
    > > O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
    > Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo
    > obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile,
    > trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --
    > Pozdr
    > Janusz_

    Oczywiscie. Dlatego tez napisalem ze to "teoretycznie".

    Pare lat temu pytalem o mozliwosc pracy akumulatora olowiowego obciazonego
    pradem o natezeniu rzedu 100 - 120 A, przez czas okolo 15 - 20 minut.
    Potrzebne mi to bylo do zasilania elektromagnesu do tornadochronu.

    Nikt mi nie potrafil podac typu akumulatora ani nie mial pojecia czy to jest
    mozliwe w sensie, ze akumulator moze eksplodowac.

    Potem gdzies czytalem, ze przy takim obciazeniu napiecie na baterii siada do
    okolo 8 - 9 V.
    No i co wtedy? Natezenie zapewne tez siada. Wiec gdzie sie podziewaja te
    amperogodziny? Zapewne ida na zagotowanie kwasu siarkowego.

    Tu sie rozpetala dyskusja na temat pomiaru pradu w czasie po rozruchu czy po
    jezdzie.
    Jesli ten wpis "Pytajnik" przegladnie to wydaje mi sie, ze juz lepiej mierzyc
    te prady na tablicy z bezpiecznikami.

    W kazdym aucie jest ich troche i przez kazdy z nich plynie prad do tylko
    jednego, gora dwoch odbiornikow. I to jest tam z reguly napisane, ktory
    bezpiecznik od czego. W ten sposob najlatwiej bedzie znalezc winnego i nie
    wymaga to zadnej ingerencji w instalacje. Po prostu wyjmujemy bezpiecznik
    i zamiast niego podlaczamy amperomierz o skali rzedu 50 A. (Obwod rozrusznika
    na ogol nie ma bezpiecznika).
    Nie musze chyba opisywac szczegolow takiej operacji i wyciagania wnioskow.

    Pzdr
    Tornad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: