    From: "BUNIEK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pomiar prądu w aucie
    Date: Fri, 12 Dec 2014 17:17:56 +0100

    >Witam,
    >Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    >sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
    >Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna"
    >klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

    Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach elektrycznych i
    do wpięcia urządzeń pomiarowych.
    Jak przez obwód płynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na
    przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widząc
    3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem czy są 1:100
    ale tak to się robi/można zrobić. Najprostsze to forma cewki. Do prądu
    stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego.

    Buniek