  • 41. Data: 2015-11-22 17:09:48
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 15:30, Pszemol pisze:
    > Nie
    > wiem jak Ty, ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od
    > zakupu pralka Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie
    > krzywdę i kupiłby następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga
    > lub LG.

    Która jest wytworzona na podobnych zasadach i zdechnie tak samo jak nie
    szybciej. Niestety, wyboru nie ma.

    > Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
    > "serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
    > innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
    > trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej,

    Albo trwały albo tani. A że rynek wymusza tanio, jest jak jest.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2015-11-22 17:17:07
    Od: wowa <w...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 07:12:08 -0600
    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Super ! Od dawna szukam kogoś, kto twierdzi że to prawda :-)

    Rozejrzyj się dookoła. Miałem lodówkę działającą 30 lat, pralka automatyczna
    (polska!) chyba 20, mercedes beczka (W123) jak kupiłem pełnioletni to miał jeszcze
    oryginalne klocki hamulcowe :) Logicznie biorąc nowsze sprzęty powinny dłużej
    wytrzymać. Czy tak jest?
    Wojtek
    ps. w/w sprzęty zostały dalej sprzedane, nie zepsuły się :)

  • 43. Data: 2015-11-22 17:24:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Wojtek napisał:

    > mercedes beczka (W123) jak kupiłem pełnioletni to miał
    > jeszcze oryginalne klocki hamulcowe :)

    Jak oryginalne w beczce, to jeszcze azbestowe.

    > Logicznie biorąc nowsze sprzęty powinny dłużej wytrzymać.
    > Czy tak jest?

    Nie jest. Akurat w tym przypadku jestem za tym, by mogły
    wytrzymywać krócej.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2015-11-22 17:48:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Używałem nawet przed 1989. Nigdy nie lubiłem, głównie z powodu niewygody
    > systemu operacyjnego -- ale wiem skąd to się brało, po prostu taki
    > niewygodny i wkurzający brakiem ergonomii interfejs użytkownika łatwiej
    > sprzedać na tzw. dziwiczym rynku, tym, dla których to był pierwszy

    e tam :)
    Nie potwierdzam. Natomiast faktem jest, że kiedy po dłuższym czasie
    używania tylko maka potrzebowałem coś robić w windows, to faktycznie
    ciężko się przenieść było :)

    > I mają też oni zwoje metody, by sprzedać kolejne modele
    > tym samym ludziom. Da się to zrobić bez postarzania. Że się baterii nie
    > da samemu wymienić? No nie da się. Widziały galy co brały.

    Oczywiście, dlatego to jest legalne. No ale - czy na pewno do końca "w
    porządku" ?

  • 45. Data: 2015-11-22 17:50:47
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 16:51, sundayman pisze:

    > Jedno mi się przypomniało.
    > Kiedy rozpowszechniła się informacja, jak w iPodzie wyjmienić sobie
    > baterię, Apple zmieniło śrubeczki normalne na "nieodkręcalne".
    >
    > Oficjalnie - żeby się użytkownik nie pokaleczył, hłe hłe...

    Chodzi ci o pentalobe?
    https://www.youtube.com/watch?v=A07vgCBDv14
    https://www.youtube.com/watch?v=JD4my4YltIA
    Dość słabe zabezpieczenie. A poza tym dość słaby argument. Wiele firm
    stosuje różne dziwne śrubki aby utrudnić użytkownikom grzebanie w sprzęcie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2015-11-22 17:56:41
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > tym samym ludziom. Da się to zrobić bez postarzania. Że się baterii nie
    > da samemu wymienić? No nie da się. Widziały galy co brały.

    Trudno w tym przypadku mówić o jakimś ukrytych działaniach zmierzających
    do skrócenia trwałości produktu. Ten produkt i tak jest adresowany do
    ludzi, którzy w dniu premiery następnego modelu ustawią się w kolejce po
    niego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2015-11-22 18:43:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > e tam :)
    > Nie potwierdzam. Natomiast faktem jest, że kiedy po dłuższym czasie
    > używania tylko maka potrzebowałem coś robić w windows, to faktycznie
    > ciężko się przenieść było :)

    Zawsze przestawić się ciężko, obojętnie w którą stronę. W Apple mieli
    strategię taką: ma być intuicyjnie. A intuicyjność stoi w sprzeczność
    z ergonomią. Nie krytykuję tej strategii, wiem, że w ten sposób łatwiej
    było produkt sprzedać, więc było to posunięcie mądre. Ja to nawet mam
    starą "lodóweczkę", czasem pokazuję młodzieży, która wierzy, że w Maku
    zwsze wszystko było proste. No to weź w tym coś kurna zrób. Jesteśmy
    w takiej samej sytuacji, jak w roku 1984 -- jest to nieznany interfejs,
    bo nawet ci co używali, to zapomnieli. Sporo czsu trzeba by rozkminić
    podstawowe rzeczy. A w Systemie 1 nie ma ich zbyt dużo. I tu dochodzimy
    do punktu 2 genialnej strategii -- cena. Gdyby ten komputer na początku
    był tańszy, to by nie zawojował rynku. Nikt by nie chciał ślęczeć tydzień
    nad tanim badziewiem, nim zrobi coś użytecznego. Ale skoro tyle zapłacił,
    to przecież tak łatwo się nie podda.

    > Oczywiście, dlatego to jest legalne. No ale - czy na pewno do końca
    > "w porządku" ?

    Jasne, że w porządku! Mnie się to podoba, cały czas podziwiam firmę,
    która swoją ciężką pracą tyle potrafi zarobić.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2015-11-22 18:46:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > Dość słabe zabezpieczenie. A poza tym dość słaby argument. Wiele firm
    > stosuje różne dziwne śrubki aby utrudnić użytkownikom grzebanie w sprzęcie.

    Tylko tyle?! Myślałem, że rzeczywiście zrobili jakieś jednorazowe
    połączenia, gniazda wkrętów, które się wyrywają przy próbie wykręcenia
    albo co. Takie śrubokręciki, to ja widziałem za dychę w jakimś markecie.
    Normalna rzecz -- jest potrzeba, to znajdzie się ktoś, kto ją zaspokoi
    i sprzeda narzędzie do kręcenia. I tu znowu kol. niedzielski jest w
    lepszej sytuacji. On sobie może zamówić śrubki z łbami własnego pomysłu,
    a żadnemu Chińczykowi nie opłaci się zalewać rynku śrubokrętami do nich.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2015-11-22 19:11:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 16:57:41 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
> [...]
    niszczaca sprzet po okreslonym czasie, bo mozna skonczyc jak volkswagen.

    10letnią, z pełnym dostepem czesci zamiennych i ich ceną okresloną na nie wiecej niz
    30% ceny produktu.

    > 30% ceny produktu za co? Za kondensator?

    napisalem "nie wiecej". Czyli za kndensator pewnie mniej, ale czasem by sie opłacało
    od nich kupic kondensator za 30% niz kolejne urzadzenie za 100%ceny.

    b.

  • 50. Data: 2015-11-22 19:55:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-22 o 14:09, Pszemol pisze:
    > "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> wrote in message

    > Co to znaczy "specjalnie krótki"?

    Mnie ten temat nie interesował, więc nie drążyłem. Padło takie hasło.
    Nie była to mała firma, więc raczej facet wiedział o czym mówi. Chodziło
    o to, że mają klientów, którzy chcą, żeby urządzenie padło krótko po
    okresie gwarancyjnym, a to w miarę łatwo robi się właśnie przy pomocy
    elektrolitów. Tylko elektrolity muszą mieć charakterystyki pracy dość
    dobrze opisane, nie że są "lepsze niż".

    Pozdrawiam

    DD