  • 1. Data: 2015-11-19 21:58:46
    Temat: czujnik temperatury RD20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Mam taki czujnik temperatury RD20 Z 0103, wymontowany zdaje się z
    jakiejś sklepowej lodówki, fajny bo fabrycznie zalany w plastikowej
    rurce. Tylko pytanie co to właściwie jest za ustrojstwo, jakieś Pt100
    czy coś w tym stylu? Google milczy na jego temat. W temperaturze
    pokojowej ma coś koło 2,5kohm, jak przytrzymam paluchem zaczyna spadać
    do 1,8kohm.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2015-11-19 22:09:05
    Temat: Re: czujnik temperatury RD20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus ma taki czujnik temperatury RD20 Z 0103:

> [...]
    > ustrojstwo, jakieś Pt100 czy coś w tym stylu? Google milczy na jego
    > temat. W temperaturze pokojowej ma coś koło 2,5kohm, jak przytrzymam

    Przecież jeśli przy podgrzaniu mu oporność spada, to nie może
    to być Pt (bardziej 1000 niż 100, jeśli już), tylko NTC.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-11-19 23:02:05
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Przecież jeśli przy podgrzaniu mu oporność spada, to nie może
    > to być Pt (bardziej 1000 niż 100, jeśli już), tylko NTC.

    Też dlatego pytam co to za wynalazek, może gdzieś jest jakaś jego nota
    katalogowa, bo "ręczne" ściąganie charakterystyki będzie dość
    upierdliwe, podejrzewam że nie będzie ona niestety całkiem liniowa.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-11-19 23:14:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poszukaj w antykwariatach książki ABC Elektroniki Wojciechowskiego. Z nowszych to
    przetłumaczona z angielskiego Sztuka Elektroniki. Ale po pytaniu widzę ze może być za
    trudna dla Ciebie.

  • 5. Data: 2015-11-19 23:44:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Też dlatego pytam co to za wynalazek, może gdzieś jest jakaś jego
    > nota katalogowa, bo "ręczne" ściąganie charakterystyki będzie dość
    > upierdliwe, podejrzewam że nie będzie ona niestety całkiem liniowa.

    Miejsca położenia noty nie znam, dałem za to wyraźną wskazówkę, czym
    toto *nie* jest -- tyle potrafię.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2015-11-19 23:52:26
    Od: JK <j...@p...interia.pl>

    W dniu 19.11.2015 o 23:02, Jakub Rakus pisze:

    > Też dlatego pytam co to za wynalazek, może gdzieś jest jakaś jego nota
    > katalogowa, bo "ręczne" ściąganie charakterystyki będzie dość
    > upierdliwe, podejrzewam że nie będzie ona niestety całkiem liniowa.

    No przecież napisano ci, NTC.
    Ale tu, wyjątkowo zgodzę się z kogutkiem, to chyba za trudne dla ciebie.

    JK

  • 7. Data: 2015-11-21 17:46:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 23:02, Jakub Rakus pisze:

    > Też dlatego pytam co to za wynalazek, może gdzieś jest jakaś jego nota
    > katalogowa, bo "ręczne" ściąganie charakterystyki będzie dość
    > upierdliwe, podejrzewam że nie będzie ona niestety całkiem liniowa.

    Oczywiście że nie będzie liniowa. Zrób pomiar w kilku punktach i
    spróbuj dopasować do któregoś z tych:
    http://download.siliconexpert.com/pdfs/2015/9/20/16/
    3/37/165/vsh_/manual/ntcle100.pdf
    Zajmie ci to pół godziny.