  • 11. Data: 2012-10-18 00:13:05
    Temat: Re: postep
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-17 16:46, Grzegorz Niemirowski
    pisze:

    > Np. obsługa SATA

    Czyżbym o czymś nie wiedział?
    Mam dyski SATA i XP. Działa "out of the box".

    JK

  • 12. Data: 2012-10-18 00:18:12
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-17 15:05, Dariusz Dorochowicz
    pisze:

    > ;)
    > Szkoda komputera. Ja się już rozglądam za
    > czymś z DLNA.

    Zanim kupisz to coś, przetestuj. Obawiam się
    że DLNA, mówiąc prosto, ssie (spróbuj np.
    przewijania filmu).

    JK

  • 13. Data: 2012-10-18 00:20:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
    [..]
    > Ale chyba powoli jednak SSD będą coraz powszechniejsze. Patrzę na nowe
    > notebooki i się zastanawiam, czy nowa generacja SSD już się do czegoś
    > nadaje, czy może jednak nie?

    Idzie to w złym kierunku IMHO a mianowicie w stronę MLC które poza ceną
    mają same wady w porównaniu z SLC, jak kupuję jakiś SSD to sprawdzam i
    się upewniam że jest SLC.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 14. Data: 2012-10-18 00:25:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    JK <j...@i...pl> napisał(a):
    > Czyżbym o czymś nie wiedział?
    > Mam dyski SATA i XP. Działa "out of the box".

    Miałeś szczęście, czasami się zdarza, że SATA w XP działa out of the box.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-10-18 00:30:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik JK napisał:

    > Czyżbym o czymś nie wiedział?
    > Mam dyski SATA i XP. Działa "out of the box".

    Nie może.
    Nie ma prawa.
    Chyba że masz pirata z dograną obsługą SATA albo bios robi jakąś
    emulację do PATA.

  • 16. Data: 2012-10-18 00:42:19
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 00:25, Grzegorz Niemirowski
    pisze:

    > Miałeś szczęście, czasami się zdarza, że SATA
    > w XP działa out of the box.

    Chyba naprawdę o czymś nie nie wiem. Do tej
    pory sądziłem, że fizyczną obsługą dysków
    zajmuje się płyta główna i dla OSa wsio ryba
    czy dysk jest SATA, PATA czy SRATATA.
    Innymi słowy, twierdzisz, że nie zainstaluję
    DOSa na tym dysku?

    JK

  • 17. Data: 2012-10-18 00:45:29
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 00:30, AlexY pisze:

    > Nie może.
    > Nie ma prawa.

    Z jakiej to przyczyny?

    > Chyba że masz pirata z dograną obsługą SATA

    A czym różni się obsługa SATA od PATA z punktu
    widzenia OSa?

    > albo bios robi jakąś emulację do PATA.

    Ch.j mnie interesuje co robi BIOS dopóki
    wszystko hula.

    JK

  • 18. Data: 2012-10-18 00:52:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.10.2012 00:42, JK wrote:

> [...]
    > jest SATA, PATA czy SRATATA.
    > Innymi słowy, twierdzisz, że nie zainstaluję DOSa na tym dysku?

    Zainstalujesz jak masz w biosie włączony _wolny_ tryb emulacji ATA.

    U mnie różnica wynosiła dobre 8-10MB/s w transferach do dysku.

    Michoo

  • 19. Data: 2012-10-18 01:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 00:42:19 +0200, JK napisał(a):
> [...]
    > zajmuje się płyta główna i dla OSa wsio ryba
    > czy dysk jest SATA, PATA czy SRATATA.
    > Innymi słowy, twierdzisz, że nie zainstaluję

    DOS to jeszcze inna bajka. Niestety nie mam juz pojecia jak wyglada sprawa
    kompatybilnosci ze wspolczesnym BIOS, LBA, rozmiarami dyskow, tablica
    partycji - moze byc

    No a Windows bardzo szybko przestaje z bios korzystac, ale mozna sata
    uzywac w trybie sprzetowej emulacji PATA.

    J.

  • 20. Data: 2012-10-18 01:20:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik JK napisał:
    > Z jakiej to przyczyny?

    Z braku sterowników do obsługi SATA w trybie SATA.

    > A czym różni się obsługa SATA od PATA z punktu widzenia OSa?

    Sposobem obsługi. To jak, masz oryginała czy WINMX?

    > Ch.j mnie interesuje co robi BIOS dopóki wszystko hula.

    No działa, ale czy ma pełną wydajność czy redukuje ferrari do malucha?