  • 21. Data: 2012-10-18 01:30:54
    Temat: Re: postep
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 00:45:29 +0200, JK napisał(a):
    > A czym różni się obsługa SATA od PATA z punktu
    > widzenia OSa?

    SATA w pelnej wersji ma cos podobnego jak mialo SCSI - kolejke komend,
    ktora naped mogl realizowac w dowolnej kolejnosci.

    Ale najpierw sie wlacza tryb zgodnosci z PATA.

    J.

  • 22. Data: 2012-10-18 02:00:52
    Od: "Maniek" <a...@d...ed>

    > Czy mi sie wydaje, czy ten szalony postep w komputerach troche przyhamowal
    > ?
    >
    > GHz od paru lat podobnie, dyski rosna, ale juz jakby bez cisnienia,
    > rdzeni juz nie przybywa, pamieci ... domowy komputer naprawde potrafi
    > wykorzystac tych pare GB ?
    >

    > No i bardzo dobrze, wcale mnie to nie martwi :-)
    >
    > J.

    Z tymi Ghz powód jest bardzo błahy, znając częstotliwość (w Ghz) i prędkość
    światła łatwo sobie policzyć jaka jest maksymalna długość ścieżki (teraz
    kilka do kilkunastu cm) albo ściślej falowodu w pcb żeby cały układ jeszcze
    'trzymał się kupy'. Żeby przyspieszyć musiał byś zapiąć procka bezposrednio
    na RAM-ie i kilku innych elementach jednoczesnie. Natępny etap to integracja
    w procku tego wszystkiego, co teraz jest na zewnątrz, czyli procek + ram
    +... w jednym - inaczej nie przyśpieszysz. Konsekwencje wiadome, więc
    zwyczajnie nikt tego teraz nie robi na rynek cywilny.

  • 23. Data: 2012-10-18 08:02:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-18 00:18, JK pisze:

    > Zanim kupisz to coś, przetestuj. Obawiam się że DLNA, mówiąc prosto,
    > ssie (spróbuj np. przewijania filmu).

    Dzięki za ostrzeżenie :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 24. Data: 2012-10-18 08:11:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Nie może.
    > Nie ma prawa.
    > Chyba że masz pirata z dograną obsługą SATA albo bios robi jakąś
    > emulację do PATA.

    Po pierwsze dlaczego zaraz pirata?
    Po drugie - na całkiem sporej ilości kompów posadziłem W2k z natywną
    obsługą SATA ustawioną w BIOSie i jakoś się nie burzyły. Nawet całkiem
    długo i bezstresowo działały.
    Jedyne wymaganie to SP4, być może wystarczyłby SP, nie chce mi się szukać.
    Na pewno bez problemu działa na 945, na 965 prawdopodobnie też.
    A na nowszych to i do XP trzeba drivery ładować (W2k nie próbowałem).

    Pozdrawiam

    DD

  • 25. Data: 2012-10-18 09:25:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Thursday, October 18, 2012, 12:25:28 AM, you wrote:

    > Miałeś szczęście, czasami się zdarza, że SATA w XP działa out of the box.

    Jakieś dziwne rzeczy opowiadasz. Jakoś nie miałem problemu ani z
    instalacją ani z uzytkowaniem XP na dyskach SATA. Problemy z
    instalacją dotyczą wczesnych płyt głównych z SATA.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2012-10-18 10:17:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-18 00:25, Grzegorz Niemirowski wrote:
    [.....]
    > Miałeś szczęście, czasami się zdarza, że SATA w XP działa out of the box.

    Raczej pecha maja ci którym nie działa. :-D A AHCI które pewnie maiłeś
    na myśli pisząc że "XP nie obsługuje SATA" AFAIK też daje się włączyć.

  • 27. Data: 2012-10-18 10:23:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-18 01:00, J.F. wrote:
    [.....]
    > No a Windows bardzo szybko przestaje z bios korzystac, ale mozna sata
    > uzywac w trybie sprzetowej emulacji PATA.
    Może i szybko przestaje używać BIOS, ale jeśli w owym BIOS w opcjach
    dotyczących SATA nie ma wyboru ATA emulation/AHCI to ani XP ani nawet 7
    nic na to nie poradzi. Co może sugerować, że XP/7 jednak jakoś używa
    tego BIOS. :-D

  • 28. Data: 2012-10-18 10:27:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-18 09:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [.....]
    > Problemy z instalacją dotyczą wczesnych płyt głównych z SATA.

    Mam dwie prawie 10 letnie płyty (wystarczająco wczesne SATA chyba ? :-D
    ) Asusa i Asrocka i takowych problemów nie doświadczyłem.

  • 29. Data: 2012-10-18 10:34:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    Thursday, October 18, 2012, 10:27:27 AM, you wrote:

    > Mam dwie prawie 10 letnie płyty (wystarczająco wczesne SATA chyba ? :-D
    > ) Asusa i Asrocka i takowych problemów nie doświadczyłem.

    Ale ASUS to ASUS.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2012-10-18 10:43:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-18 10:34, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [.....]
    > Ale ASUS to ASUS.

    No fakt. I zdaje się, że Asrock to też Asus. :-D Ale z drugiej strony
    żadna z nich nie obsługuje AHCI na SATA. :-/