  • 1. Data: 2002-09-07 20:33:32
    Temat: Re: problem z registrantem i domena.
    Od: Godryk <a...@i...koti.pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@n...cy> napisał w wiadomości
    news:Pine.BSO.4.40L0.0209071206310.6433-100000@nero.
    atelier.pl...

    > Może ja Ci coś wyjaśnię - wcale się nie dziwię, że Paweł miał opory przy
    > podawaniu swojego adresu. Szczrze mówiąc, mam dla Niego sporo podziwu
    > tylko za to, że podał swoje nazwisko.

    Bardzo mnie zdziwiłeś/zdziwiliście obaj takim podejściem. Nie dokopałem
    się do początku tego wątku (po padzie dysku przez pewien czas nie abonowałem
    polipa) - ale z tego, co się dokopałem, wynika, że polspam.org dlatego padł,
    że przy rejestracji podano nieprawdziwe dane. Popraw mnie, jeśli się mylę.
    Ale jeśli się nie mylę, to jest to działanie na tym samym poziomie, co
    wysłanie przez jakąś "panią Basię z działu sprzedaży" maili reklamowych do
    wszystkich, których adresy kiedykolwiek zgromadziła w swoim komputerze -
    po prostu bezmyślność. Sami postawiliście się teraz w jednym rzędzie ze
    spamerami...

    A przecież wystarczyło znależć firmę godną zaufania, a nie jakiegoś
    pierwszego lepszego taniego registranta - i podać prawdziwe dane.
    A żeby nie podawać danych prywatnych, wystarczyło w tym celu założyć
    stowarzyszenie albo fundację, albo zrzucić się w kilku i założyć spółkę
    z o.o. (jak rozumiem, to było jeszcze w czasach, kiedy taka zabawa
    kosztowała 4 tys. zł).

    Wychodzi na to, że szukając oszczędności na tym poziomie, straciliście
    wiarygodność dla instytucji rejestrujących - a to jest, przyznasz chyba,
    fakt o podstawowym znaczeniu, gdy chodzi o jakąkolwiek współpracę w Sieci.

    Teraz mogą Was potraktować tak samo, jak wy traktujecie spamerów. W końcu,
    czym różni się podanie nieprawdziwych danych przy rejestracji domeny od
    wysyłania spamu z zarejestrowanego "na chwilę" konta na bezpłatnym serwerze?

    > A dlaczego ? Otóz już raz ja, mój ISP i moi koledzy mieliśmy maile i
    > telefony z pogróżkami od jakiegoś gangstera za to, że to ja go zgłosiłem
    > do polspamu, i nieopatrzenie powiadomiłem go o tym. Mając żonę i rodzinę

    Ha! I to jest zdaje się problem, którego nie docenia się w Polspamie:
    przez brak jakiejś osobowości prawnej (wystarczyłoby zwykłe stowarzyszenie,
    jestem gotów się zapisać i nawet obrobić społecznie część papierków w tak
    słusznej sprawie) Polspam nie jest wiarygodny dla większości firm, które
    spam (z niewiedzy na ogół) rozsyłają. A oni nie są wiarygodni dla Polspamu,
    jako spamerzy. I kółko się zamyka - tzn. Polspam i spamerzy zamykają sobie
    jakąkolwiek drogę do wzajemnego porozumienia. BOFHizm po prostu...

    Szkoda, bo chyba nie chodzi o to, żeby spamerzy i reszta swiata poobrażali
    się na siebie nawzajem; sporą część spamerów można by zresocjalizować.

    > obawiałbym się o zdrowie moich bliskich, gdybym współpracując w polspamem
    > jednocześnie podawał swój adres. A tak BTW - niedawno mój kolega został
    > ciężko pobity za to, że w autobusie poprosił pewnego młodzieńca, by ten
    > zechciał ustąpić miejsca wchodzącej do pojazdu staruszce - więc nigdy nie
    > wiesz, za co możesz oberwać.

    A dachówka/cegła/kawałek tynku z dowolnego budynku może Ci w każdej chwili
    zlecieć na głowę, więc lepiej nie chodzić ulicą... Wybacz, ale to jest
    argument poniżej akceptowalnego dla powaznych ludzi poziomu.

    > Ja uważam, że niepotrzebnie. A nawet jeśli, to swoich współpracowników
    > może przeprosić prywatnie, i Tobie, za przeproszeniem, nic do tego.

    A ja uważam, że w tym momencie zawiódł - "w imieniu" całego Polspamu -
    zaufanie wszystkich, którzy z pomocą Polspamu zabezpieczali swoją pocztę
    przed spamem. Stało się coś bardzo złego, a ani Ty, ani on, nie
    uświadamiacie sobie, jak złego. Tak jak przypadkowy spamer nie uświadamia
    sobie całego zła swojego wybryku.

    Spamerom każecie odszczekiwać. I ktoś może teraz zażądać tego od Was...

    > Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >

    PS. Wybacz, że ten post jest nieco przydługi; jeśli uznasz, że trafia
    personalnie w Ciebie, to przepraszam, nie było to zamierzone. Po prostu
    muszę gdzieś wylać swój żal. Gdy zorientowałem się, o co chodzi w tym
    wątku, to szlag mnie trafił: Polspam - instytucja (nieformalna, ale jednak)
    do której nabrałem zaufania, nagle mnie zawiódł. To tak, jak znaleźć
    muchę w mleku UHT, łapownika w urzędzie skarbowym, mebelek z chińskiego
    obozu pracy w Ikei. Niesmak pozostaje długo...

    --
    /godryk/ : /godryk/at/idefix,koti,pl/ : /tomek marcinkowski/
    ***** Uwolnić stałe fizyczne ! ***** (uwaga! - zmiana adresu)