  • 1. Data: 2002-09-06 13:16:32
    Temat: Jaka opłata za SDI w przypadku, gdy nie mam linii telefonicznej?
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    Na stronie TP S.A. znalazłam coś takiego:
    "Aby zostać użytkownikiem SDI, konieczne jest posiadanie
    aktywnej linii telefonicznej w Telekomunikacji Polskiej."

    Ale jeżeli takiej nie mam to czy ponoszę dodatkowe koszty
    za założenie takiej linii?

    Renata

  • 2. Data: 2002-09-06 14:12:09
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    RZ <r...@g...pl> quotation:
> [...]
    > aktywnej linii telefonicznej w Telekomunikacji Polskiej."
    >
    > Ale jeżeli takiej nie mam to czy ponoszę dodatkowe koszty

    Z tego co wiem, nie bardzo masz wtedy szanse na założenie takiej
    usługi. To taj jak nie można korzystać z kuchenki gazowej nie mając ani
    gazu ani chociaż butli.

    --
    Michał Cieślicki PLD/GNU Linux User
    Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh BOFH# 264799

  • 3. Data: 2002-09-06 14:12:18
    Od: "Godryk" <a...@i...koti.pl>

    Użytkownik "RZ" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aktywnej linii telefonicznej w Telekomunikacji Polskiej."
    >
    > Ale jeżeli takiej nie mam to czy ponoszę dodatkowe koszty

    Oczywiście. Chyba, że trafi Ci się jakaś promocja, ale nie
    licz na to za bardzo. I oczywiście za linię telefoniczną
    płacisz abonament...

    Pomijam kwestię czekania na założenie tejże linii.

    --
    /godryk/ : /godryk/at/idefix,koti,pl/ : /tomek marcinkowski/
    ***** Uwolnić stałe fizyczne ! ***** (uwaga! - zmiana adresu)

  • 4. Data: 2002-09-07 09:05:18
    Od: Kowalski Pawel <argail#nospam@histeria.pl>

    Godryk napisał(a):

    > Oczywiście. Chyba, że trafi Ci się jakaś promocja, ale nie
    > licz na to za bardzo. I oczywiście za linię telefoniczną
    > płacisz abonament...

    > Pomijam kwestię czekania na założenie tejże linii.

    Zgodnie z telefonem ktory wykonalem przd chwila do Radomskiej TPSA:
    1. linia telefoniczna nie jest wymagana do instalacji lacza sdi.
    a. linia telefoniczna w rozumieniu - telefon, nr telefonu, aktywna linia.
    b. w przypadku nieposiadania lini, monterzy instaluja takowa od
    najblizszej skrzynki do mieszkania chetnego, koszt wliczony w
    koszt instalacji SDI
    2. po zgloszeniu checi posiadania sdi przychodza monterzy i po sprawdzeniu
    warunkow okreslaja termin przylacza.
    3. w przypadku stwierdzenia przez monterow ze all jest ok, max czas
    oczekiwania - 2 mies

    Nie wiem na ile jest to prawda - informacje te uzyskalem od
    pracownicy BOK TPSA Radom

    --
    Paweł "Argail" Kowalski
    a...@h...pl

  • 5. Data: 2002-09-07 14:28:50
    Od: m...@a...gda.pl

    Godryk <attention.spamtrap.here-real.address.in.sig@idefix.
    koti.pl> wrote:
    :
    : Oczywiście. Chyba, że trafi Ci się jakaś promocja, ale nie
    : licz na to za bardzo. I oczywiście za linię telefoniczną
    : płacisz abonament...

    Polecam pakiet oszczędny - abonament tylko 23 PLN + VAT :)
    (jeśli linia ma służyć przede wszystkim do SDI i nie będziemy
    z niej wykonywać połączeń wychodzących, bo są dwa razy droższe).

    : Pomijam kwestię czekania na założenie tejże linii.

    Z tym nie jest tak źle (ostatnio ubyło abonentów i TP namawia by się
    przyłączać), gorzej może być z czekaniem na założenie SDI...

    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2002-09-07 20:49:51
    Od: "Godryk" <a...@i...koti.pl>

    Użytkownik "Kowalski Pawel" <argail#nospam@histeria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. linia telefoniczna nie jest wymagana do instalacji lacza sdi.
    > a. linia telefoniczna w rozumieniu - telefon, nr telefonu, aktywna

    To i owszem. Pytanie tylko, czy istnieje możliwość podłączenia abonentowi
    w danym miejscu linii - zwykle okazuje się, że nie...

    > b. w przypadku nieposiadania lini, monterzy instaluja takowa od
    > najblizszej skrzynki do mieszkania chetnego, koszt wliczony w
    > koszt instalacji SDI

    O, to mnie zaskoczyłeś! Naprawdę TP S.A. deklaruje, że podłączy linię
    gratis?
    Ale chyba bez możliwości korzystania z telefonu w takim razie...
    I co z abonamentem za linię telefoniczną?

    > 2. po zgloszeniu checi posiadania sdi przychodza monterzy i po sprawdzeniu
    > warunkow okreslaja termin przylacza.

    Stara śpiewka, z której nic nie wynika...

    > 3. w przypadku stwierdzenia przez monterow ze all jest ok, max czas
    > oczekiwania - 2 mies

    Jw.

    > Nie wiem na ile jest to prawda - informacje te uzyskalem od
    > pracownicy BOK TPSA Radom

    No, w zasadzie to samo, co słyszy każdy, kto chce podłączyć
    telefon/SDI/cokolwiek.

    W stosunku jednak do tego, co mnie mówili kiedyś, kiedy sam chciałem się
    podłączyć, to różnica w kwestii podłączania linii... Czyżby rzeczywiście
    TP S.A. powstrzymała się od zdzierania kilkuset złotych? Wierzyć się nie
    chce... Ale skoro zadzwoniłeś do BOK, to dzięki za aktualne informacje.

  • 7. Data: 2002-09-07 22:37:27
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    naskrobał/a w news:aldevu$7im$1@fargo.cgs.pl:

    > O, to mnie zaskoczyłeś! Naprawdę TP S.A. deklaruje, że podłączy linię
    > gratis?

    A gdzie instaluja sdi za darmo?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    If you don't like the news, go out and make some.

  • 8. Data: 2002-09-08 23:12:11
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Kowalski Pawel <argail#nospam@histeria.pl> w artykule
    news:slrn.pl.anjfjj.h2l.argail#nospam@histeria.pl pisze...
    > Zgodnie z telefonem ktory wykonalem przd chwila do Radomskiej TPSA:
    > 1. linia telefoniczna nie jest wymagana do instalacji lacza sdi.
    > a. linia telefoniczna w rozumieniu - telefon, nr telefonu, aktywna linia.

    Obawiam się, że trafiłeś na - delikatnie mówiąc - niezbyt kompetentną
    BOK-istkę.
    Z regulaminu ze strony http://www.telekomunikacja.pl/dom/sdi/index.php
    wynika jasno, że abonent musi mieć analogową linię telefoniczną,
    to samo wynika z FAQ na http://www.telekomunikacja.pl/dom/sdi/faq.php
    "2. Kto może dokonać zakupu SDI?
    Każdy, kto jest abonentem telefonicznych usług powszechnych
    świadczonych przez TP, o ile istnieją możliwości techniczne,
    a także o ile jakość i rodzaj linii abonenckich spełniają warunki
    do pracy urządzeń SDI."

    > b. w przypadku nieposiadania lini, monterzy instaluja takowa od
    > najblizszej skrzynki do mieszkania chetnego, koszt wliczony w
    > koszt instalacji SDI

    Chyba że panienka w BOK-u miała na myśli instalację
    linii telefonicznej i zarazem SDI...

    PiotRek
    b...@w...pl

  • 9. Data: 2002-09-09 08:37:32
    Od: Kowalski Pawel <argail#nospam@histeria.pl>

    Godryk napisał(a):

    > O, to mnie zaskoczyłeś! Naprawdę TP S.A. deklaruje, że podłączy linię
    > gratis?
    > Ale chyba bez możliwości korzystania z telefonu w takim razie...
    > I co z abonamentem za linię telefoniczną?

    Zgadza sie, linia ta nie moze byc wykorzysywana przez telefon - brak
    nadanego numeru :)
    Jesli chodzi o abonament za linie, z rozmowy wynikalo iz wliczony jest w
    koszt SDI

    --
    Paweł "Argail" Kowalski
    a...@h...pl

  • 10. Data: 2002-09-09 08:37:57
    Od: Kowalski Pawel <argail#nospam@histeria.pl>

    PiotRek napisał(a):

> [...]
    > do pracy urządzeń SDI."

    > Chyba że panienka w BOK-u miała na myśli instalację

    Przyznam ze rowniez bylem troche zdziwiony, jednak po ktoryms z rzedu moim
    pytaniem o to samo, panienka dosc zniecierpliwionym tonem glosu stwierdzila
    ze linia telefoniczna NIE JEST (jak i telefon) nie jest mi potrzebna, jesli
    jej nie mam, to zostanie mi zalozona.

    Oczywiscie zapytalem ile kosztuje zalozenie lini - 300zl (zalozenie tel.
    300+vat - to chyba to samo)
    Oczywiscie stwierdzilem wiec ze koszt zalozenia SDI = zalozenie linii+SDI=suma,
    w odpowiedzi uslyszalem ze nie, jesli nie mam dociagnietej linii, linia zostanie
    dociagnieta w ramach zakladania SDI.
    Biorac pod uwage ew. bledy (lub niedoinformowanie BOK) postanowilem zadzwonic
    raz jeszcze ;)
    Jednak tym razem zamiast dzwonic do BOK, pozwolilem sobie zadzwonic bezposrednio
    do obslugi TPNET.

    I co sie okazuje - SDI nie da sie zalozyc nie posiadajac linii telefonicznej.
    Jesli jej nie ma - 300zl +vat za zalozenie linii + koszt SDI.
    Zeby bylo smieszniej - tu uslyszalem ze nie ma mozliwosci zalozenia SDI jesli na
    dociagnietej linii nie ma zapietego nr.tel ;)

    Jako ze posrednio zainteresowany bylem przeniesieniem SDI z jednego punktu
    na drugi, zapytalem o to, i delikatnie opadla mi szczeka - okazalo sie ze raczej
    NIE MA mozliwosci technicznych przeniesc SDI nie przenoszac nr. tel ;)
    Bardzo Mily Pan poinformowal mnie ze owszem, kiedys tak sie robilo, ale teraz
    raczej juz sie tak nie da ;)

    Coz, jak widac trzeba dzwonic kilka razy, zebrac posiadanie informacje do kupy,
    i dopiero na tej podstawie domyslac sie o co chodzi ;)

    --
    Paweł "Argail" Kowalski
    a...@h...pl