    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: procedura tworzenia programów
    Date: Mon, 20 Feb 2012 08:09:24 -0800 (PST)
    <jhrped$h11$1@inews.gazeta.pl> <jhtooq$o8g$1@node2.news.atman.pl>

    On Feb 20, 3:27 pm, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Nie do końca.

    Co to znaczy "nie do końca"? Ja nie mówię, że tak jest, ja mówię, że
    jeśli tak jest, to ani koszt projektu nie wzrośnie dwókrotnie, ani
    programiści nie będą się musieli zadowolić połową pensji.

    > Jeden statek wiezie chiński badziew do europy 3 miesiące.
    > Ile zajmie transport badziewia 5 statkami.
    >
    > ;)
    >
    > Programiści akurat doskonale wiedzą, że zysk ze zrównoleglenia
    > rzadko jest liniowy;-)

    Jest szafa, kanapa, duży materac, trzeba wnieść po schodach na trzecie
    piętro. Dwóm osobom wniesienie każdej z nich zajmie pięć minut, jednej
    osobie zajmie po kilka godzin a pewnie jeszcze uszkodzi.

    Czy twoje programistyczne doświadczenie mówi ci, że to kompletnie
    nierealistyczne, bo robienie czegoś wspólnie przez kilka osób działa
    zawsze tak samo, jak zrównoleglanie programu na kilka procesorów?

    A przykład ze statkami? Czemu nie? Można np. uzupełnić brakujące
    informacje.

    > Jeden statek wiezie chiński badziew do europy 3 miesiące.
    Chińskiego badziewia jest tysiąc ton, a statek może na raz zabrać 200.