    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 26 Oct 2014 04:02:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: procesor logiczny i procesor arytmetyczny
    From: firr <p...@g...com>

    a: 0,0,1,0,0,1,0,1
    b: 1,1,1,0,0,1,0,0

    c: 0,0,0,0,0,0,0,0

    add_8bits:

    j0 a[0]
    {
    j0 b[0]
    {
    s0 c[0]
    }
    j1 b[0]
    {
    s1 c[1]

    }

    przy okazjio od dawna ciekawi mnie temat wogole jeszcze bardziej minimalnego
    asemblera, taki jeszcze bardziem minimalny raczej by operowal po prostu na bitach,
    nie che mi sie pisac do konca tego rpzykladu z gory ale z grubsza mw
    pokazuje co tam musialobybyc
    prosty bitowy branch + prosty bitowy set

    siatka takich bitowych branchy wspomagna bitowymi setami pozwala chyba zapisac jako
    procedure dowolna bardziej skomplikowana operacje arytmetyczna itp

    z tym ze sa chyba jeszcze potrzebne dodatkowe moce ukryte w trybach adresowania i to
    jest chyba istotna 'druga czesc' takiego asemblera

    - bo inaczej zakodowana proceura dzialalby
    na tych samych adresach (nie wiem, moze zeby pisac takie programy trzebby wszedzie
    fizycznie
    kopiowac te procedury lub moze wogole pewne rzeczy by nie dzialaly)

    jesli maja dzialac na zmiennych adresach to
    wlasnie trzeba zrobic jakies tam adresowanie posrednie i jeszcze arytmetyke offsetow,
    w sumie nie wiem czy to wszystko (i tak jakies dosyc skomplikowane) ale trzebbedzie
    sie kiedys dokladniej zastanowic