  • 1. Data: 2014-10-25 22:07:43
    Temat: procesor logiczny i procesor arytmetyczny
    Od: firr <p...@g...com>

    zastanawiam sie nad pewnymi sprawami,

    powiedzmy ze mamy prosty procesor w ktorym
    (oprocz branchy i movow) zostawimy tylko
    operacje artymetyczne (tj np komorka pamieci czy rejestru nie bedzie dawala dostepu
    do wewn bitowej implementacji tylko trzymala arytmetyczny stan
    jakby w jednym 'bicie'

    i drugi procesor w ktorym nie ma operacji arytmatycznych tylko wylacznie logiczne,

    bylyby to dwa rodzaje prockow arytmetyczny i logiczny, w zw z tym wszystkim mz wynika

    sporo kwesti , jedna z nich jest np ktory z tych
    procesorow jest bardziej 'naturalny'

    - ?

    poniekad wydaje mi sie sie ze procesor arytmetyczny bylby chyba jakby bardziej
    naturalny, operacje w jakis sposob podobne
    do tych logicznych (juz na tych arytmetycznych 'bitach') mozna robic branchami i
    movami

    inne pytanie czy da procesorow jest ew
    naturalne takie polaczenie tych wlasnosci arytmetycznych (ktore dzialaja jakby na
    wartosciach wertykalnie (pionowo) i logicznych
    ktore dzialaja jakby poziomo - nie jestem pewien co do tego

    - w kazdym razie jak na teraz te operacje logiczne wydaja mi sie w jakis sposob chyba
    nienaturalne, *
    ew poszukuje jakiegos uzasadnienia dla nich

    *moze wnynikaja ze sztucznego podwojnego adresowania we wspolczesnych kompach -
    podwojne
    jest dlatego ze jednym jest adresowanie słow/bajtów a drugim jest troche bardziej
    sztuczne adresowanie wewnatrz slow bajtow?

  • 2. Data: 2014-10-26 12:02:10
    Temat: Re: procesor logiczny i procesor arytmetyczny
    Od: firr <p...@g...com>

    a: 0,0,1,0,0,1,0,1
    b: 1,1,1,0,0,1,0,0

    c: 0,0,0,0,0,0,0,0

    add_8bits:

    j0 a[0]
    {
    j0 b[0]
    {
    s0 c[0]
    }
    j1 b[0]
    {
    s1 c[1]

    }
    }

    przy okazjio od dawna ciekawi mnie temat wogole jeszcze bardziej minimalnego
    asemblera, taki jeszcze bardziem minimalny raczej by operowal po prostu na bitach,
    nie che mi sie pisac do konca tego rpzykladu z gory ale z grubsza mw
    pokazuje co tam musialobybyc
    prosty bitowy branch + prosty bitowy set

    siatka takich bitowych branchy wspomagna bitowymi setami pozwala chyba zapisac jako
    procedure dowolna bardziej skomplikowana operacje arytmetyczna itp

    z tym ze sa chyba jeszcze potrzebne dodatkowe moce ukryte w trybach adresowania i to
    jest chyba istotna 'druga czesc' takiego asemblera

    - bo inaczej zakodowana proceura dzialalby
    na tych samych adresach (nie wiem, moze zeby pisac takie programy trzebby wszedzie
    fizycznie
    kopiowac te procedury lub moze wogole pewne rzeczy by nie dzialaly)

    jesli maja dzialac na zmiennych adresach to
    wlasnie trzeba zrobic jakies tam adresowanie posrednie i jeszcze arytmetyke offsetow,
    w sumie nie wiem czy to wszystko (i tak jakies dosyc skomplikowane) ale trzebbedzie
    sie kiedys dokladniej zastanowic

  • 3. Data: 2014-10-27 10:46:34
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-10-26 o 12:02, firr pisze:
> [...]
    nie che mi sie pisac do konca tego rpzykladu z gory ale z grubsza mw
    > pokazuje co tam musialobybyc
    > prosty bitowy branch + prosty bitowy set

    "Turing tarpit Pl. grzęzawisko Turinga - rodzina języków zupełnych w
    sensie Turinga, jednak zawierających minimalną liczbę komend i
    operatorów. Zalicza się do niej Brainfuck (osiem bezargumentowych
    komend), OISC (jedna komenda z trzema operandami) i Thue (jedna komenda
    z dwoma operandami)."