  • Data: 2014-08-27 01:18:23
    Temat: Re: programator i TQFP
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie możesz tego zrobić w całości przez ISP?

    no chyba mogę za jednym zamachem wrzucić po ISP bootloader + firmware,
    ale dużo to nie zmienia. Nadal trzeba się podpiąć pod ISP w środku
    urządzenia.

    > To akurat nie powinien być problem, przynajmniej przy AVR. Dopóki
    > procesor nie zobaczy drugiego (jest EEPROM, więc można to sobie
    > spokojnie zapamiętać) to się nie wygłupia tylko na niego czeka.

    Niestety nie. Tutaj chodzi o to, że procesory kontrolują poprawną pracę
    drugiego, i brak łączności traktują jako awarię. To nie jest wielki
    dramat, bo potem przez menu się to kasuje. A podczas programowania kiedy
    się odpowiednio ustawi zworki, to się blokuje to wykrywanie - ale znowu
    to zabawa niepotrzebna, a czas montażu jest kluczowy.

    > Kiedyś ktoś narzekał właśnie na utratę zawartości pamięci programu po
    > lutowaniu. Niestety dzisiaj już nie pamiętam o jaki procesor chodziło
    > itd, ale mocno mi się wydaje, że weryfikował po wylutowaniu w
    > programatorze i sam układ był sprawny. Na pewno jest to temat do
    > weryfikacji, bo wiele czasu upłynęło i wiele mogło się zmienić.
    > Myślałem, że może ktoś czytający to robił i potwierdzi lub zaprzeczy, bo
    > temat mnie tak naprawdę też interesuje.

    no to czekamy na info nadal...
    Osobiście lutuję procesory nie w piecyku, tylko na końcu - ręcznie,
    kopytkiem. Więc o przegrzaniu nie ma mowy raczej, i trudno mi sobie
    wyobrazić, żeby podczas normalnego lutowania coś się wydarzyło...