  • Data: 2014-08-04 01:16:56
    Temat: Re: programowanie coraz trudniejsze
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 02 Aug 2014 20:41:14 +0200 po głębokim namyśle Marek Borowski
    rzekł:

    > Ale z jednym ma troche racji i dotyczy to nie tylko programowania. Sa
    > ludzie ktorych interesuja detale, zadaja sobie pytania dlaczego, poco. A
    > sa tacy ktorych interesuje wylacznie jak i za ile. Niestety w
    > kapitalizmie Ci drudzy dzieki google i szybkich iteracjach radza sobie
    > nadzwyczaj dobrze. A gleboka wiedza w tlumie zanika.

    Może w tłumie tak, ja chyba mam szczęście do porządnych projektów.
    Co prawda w pisaniu kodu "tak jak trzeba" nie widzę jakiejś
    większej głębi, nawet nudnie się robi gdy wszystko jest ok.

    Nie wiem też jak "detale" mają się do "po co" - detale są
    detalami, ogólne pojęcie o tym co się robi, po co i dlaczego
    wymaga odrobiny dystansu, jak się taki łepek zapętli w jakimś
    kawałku kodu i kawałku idei to się zamęczy dopóki nie skończy,
    a potem ktoś chrząknie znacząco i spyta czy to w ogóle ma sens,
    bo ... - a tydzień czy dwa minęły jak nie miesiąc.

    Widzę, że iteracje już przejęły rolę chłopca do bicia. Nie
    ma na co zrzucić, zwala się na Agile. Czas na nową metodologię.

    --
    Edek