  • 1. Data: 2014-08-02 12:18:37
    Temat: programowanie coraz trudniejsze
    Od: firr <p...@g...com>

    Kiedys niedoawno mialem takie rozkminki
    - programowanie robi sie coraz trudniejsze
    (i raczej jest to fakt) - po prostu wszystkie
    'składniki' programistycznej wiedzy robia sie
    coraz bardziej złozone i jest ich tez coraz wiecej
    [to byla trescia poprzedniej rozkminki i zostalo uznane
    przeze mnie jako fakt]
    teraz zaczalem sie zastanawiac jesli tak sie stalo jak na dzis co bedzie sie dziac w
    przyszłosci

    chyba juz dzis mozna mowic o dwu typach programistow:
    hardkorowcy ktorzy ambicjonalnie staja sie ogarnac calosc programowania (chociaz
    mozliwe ze o calosci nie ma mowy wiec raczej chodzi o 'calosc najwazniejszych
    kwestii') - jest sporo takich hardkorowców, sa oni
    chyba najlepszymi programistami (czesto czytam ich blogi) - sam sie poniekad do nich
    zaliczam (tj tez jestem hardkorowcem)
    - sa tez chyba 'inni' programisci (nie bedacy hardkorowcami) - co smieszniejsze o
    tych innych nic lub bardzo niewiele wiem, Zastanawia mnie czy ktos mialby jakies
    obserwacje lub przemyslania na temat tych
    programistycznych niehardkorowców (jaka filozofie oni
    reprezentują, na ile jest ona sensowna itp)
    Kluczowe dla tego tematu jest wlasnie dla mnie chyba to
    ze zgodnie z tym co powiedzialem pewne rzeczy wskazuja ze programowanie byc moze moze
    byc z czasem jeszcze trudniejsze niz dziś (choc to nie jest moze takie zupelnie
    pewne) tak ze bycie hardkorowcem moze byc jeszcze trudnmiejsze tym samym wzrosnie
    znaczenie
    pracy programistów niehardkorowców - ciekawbym byl jakby to wygladało ;o

  • 2. Data: 2014-08-02 13:24:47
    Temat: Re: programowanie coraz trudniejsze
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sat, 02 Aug 2014 03:18:37 -0700 po głębokim namyśle firr rzekł:

> [...]
    > najlepszymi programistami (czesto czytam ich blogi) - sam sie poniekad
    > do nich zaliczam (tj tez jestem hardkorowcem)

    LOL... hardkorowiec mizerny, nowy gatunek się widzę pojawił.

    Stary, naprawdę, to że się umizgujesz do demo czy grafiki niewiele
    zmienia.

> [...]
    > zupelnie pewne) tak ze bycie hardkorowcem moze byc jeszcze trudnmiejsze
    > tym samym wzrosnie znaczenie pracy programistów niehardkorowców -

    Normalnie by wyglądało, tak jak dzisiaj.

    --
    Edek

  • 3. Data: 2014-08-02 16:41:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 2 Aug 2014 11:24:47 +0000 (UTC), Edek
    <e...@g...com> wrote:

> [...]

    > najlepszymi programistami (czesto czytam ich blogi) - sam sie poniekad
    > do nich zaliczam (tj tez jestem hardkorowcem):

    Nie wiedzialem ze firr to taki specjalista. Mzoe szkoda ze go mam w
    KF? Moze nauczylbym sie czegos nowego?

    A.L. niehardkorowiec

  • 4. Data: 2014-08-02 18:49:47
    Od: firr <p...@g...com>

    > Nie wiedzialem ze firr to taki specjalista. Mzoe szkoda ze go mam w
    >
    > KF? Moze nauczylbym sie czegos nowego?

    moglbym jeszcze pewnie dorzucic pojecie polhardkorowca (znalem kilku kolesi piszacych
    w javie ktorzy mogliby pod to podejsc)

    hardkorowiec to dla mnie osoba zainteresowana przede wszystkim arkanami sztuki - i
    tutaj w tym tescie ogarniajaca jakby wszystko (lub wszystko/wiekszosc tego co wazne)
    (troche trudno to zdefiniowac ale znam paru takich hardkorowcow z blogow )

    z kolei specjalista to chyba coś bardziej jak półhardkorowiec, (nie do końca), co
    gorsza nawet bycie hardkorowcem chyba niekoniecznie gwarantuje ze sie cos konkretnego
    zdziała bo np zeby dzis tworzyc niektore typy gier trzeba chyba byc bardziej
    reżyserem filmowym niz klasycznym programistycznym hardkorowcem

    sam jestem tradycjonalistą i bycia jakims polhardkorowym specjalista na pewno by mi
    nie
    odpowiadało [dygresja - nalezaloby sie wlasnie porządnie okreslic jako
    programistyczny hardkorowiec co tu kryc (porzadnie czyli lepiej niz kiedys, ale jest
    to trudne, dawno tego nie robilem (i tylko kraze wogol tematu przypominajac sobie
    sporadycznie ze 'temat' wogole istnieje)]

    ps. tak wogole to post byl o czyms innym, nieststy jest to moze troche trudno
    uchwytna sprawa

  • 5. Data: 2014-08-02 19:03:08
    Od: firr <p...@g...com>

    > Nie wiedzialem ze firr to taki specjalista. Mzoe szkoda ze go mam w
    >
    > KF? Moze nauczylbym sie czegos nowego?

    czlowiek uczy sie glownie od samego siebie,
    co do mnie to wolalbym by mnie nie zanudzac
    glupotami tylko na programistycznej grupie pisac bardziej o konkretnych tematach z
    programowania
    (kawalki kodu itp), sam mam juz prawie 40stke ale
    nie jstem na tyle stary (czuje si epraktycznie na
    20 bo ostatnio jestem w nieco lepszej formie)
    by stracic zainteresowanie tymi zwyklymi merytorycznymi tematami

  • 6. Data: 2014-08-02 19:25:08
    Od: firr <p...@g...com>

    > ps. tak wogole to post byl o czyms innym, nieststy jest to moze troche trudno
    uchwytna sprawa

    ps. dziwne ale wlasnie tak naprawde nie mam pojecia o czym byl ten post (choc mialem
    cos konkretnego na mysli piszac go)

  • 7. Data: 2014-08-02 20:41:14
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 8/2/2014 1:24 PM, Edek wrote:
    > Dnia Sat, 02 Aug 2014 03:18:37 -0700 po głębokim namyśle firr rzekł:

    > LOL... hardkorowiec mizerny, nowy gatunek się widzę pojawił.

    Ale z jednym ma troche racji i dotyczy to nie tylko programowania.
    Sa ludzie ktorych interesuja detale, zadaja sobie pytania dlaczego,
    poco. A sa tacy ktorych interesuje wylacznie jak i za ile. Niestety w
    kapitalizmie Ci drudzy dzieki google i szybkich iteracjach radza
    sobie nadzwyczaj dobrze. A gleboka wiedza w tlumie zanika.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2014-08-02 21:01:05
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 10:25:08 -0700 (PDT), firr napisał(a):

    > ps. dziwne ale wlasnie tak naprawde nie mam pojecia o czym byl ten post

    Buuhaahaa! Tu przepieknie podsumowales swoje posty :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2014-08-02 21:33:44
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Niestety, nie.

    A.L.

  • 10. Data: 2014-08-02 22:45:19
    Od: firr <p...@g...com>

    to co pisze dotyczy wylacznie programowania, jak na dzis jeszcze da sie byc
    hardkorowcem tj znac sie i na amie i na javie i na c++ i na directx itd itd - nie
    jestem pewien jednak jak to bedzie w przyszlosci*, w kazdym razie i dzis juz na pewno
    nie kazdy moze byc w praktyce takim hardcore programmersem - jak sobie radzą wlasnie
    tacy ludzie wlasnie nie wiem (jako ze znam glownie siebie) a nawet ciekaw jestem

    *nie wiem w jakim tempie bedzie sie rozwijac to skomplikowanie technologiczne, czy
    tez moze ulegnie redukcji (watpie),