    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przedłużacz i2c
    Date: Wed, 20 Jan 2010 11:01:42 +0100

    Konop schrieb:

    > Zrób to, co napisał Paweł (zmień używane przewody) a do tego podaj, na
    > jakiej częstotliwości chodzi Ci I2C i ewentualnie próbuj z mniejszą ;)...

    > Według PDFa to typowo 50m lub 3000pF (długość w pF? :P)

    Kiedyś pojemność kondensatorów była podawana w cm, dlaczego więc nie na
    odwrót? ;-)

    > Co to znaczy DO układu?? Ja rozumiem, że masz tak:
    > uC -> P82B715PN =================> P82B715PN -> termometr
    > Gdzie krótkie strzałki symbolizują krótkie połączenia w obrębie PCB, a
    > długa strzałka ==> to połączenie skrętką... Dobrze wnioskuję??
    >
    > A co do Twojego pytania - to nie możesz zwiększać ilości przewodów!
    > Dając więcej żył dajesz równolegle kilka kondensatorów, co owocuje
    > większą pojemnością i tym bardziej transmisja nie pójdzie. No i nie
    > puszczaj SDA i SCL tą samą parą!

    Z tego, że czasami działa wnioskuję raczej, że albo OP puścił SCL i SDA
    jedną parą (przesłuchy), albo nie dobrał odpowiednio pull-upów. Najpierw
    dać odpowiednio wyliczone oporniki na długiej linii (z obu stron), no i
    oczywiście muszą być na wejściach międzymordzia, ale to już nie jest
    krytyczne (4.7k do 10k, w zależności od napięcia). No i jakim napięciem
    są te interface zasilane. Musi być przynajmniej 5V, jak ma być wszystko
    zasilane z 3.3V to trzeba wymienić układ na P82B96.

    Waldek