    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przedłużacz i2c
    Date: Wed, 20 Jan 2010 16:08:46 +0100

    bdronka schrieb:
    > napięcie ze stabilizatora 5V
    > rezystory powinny być na Lx czy Sx?
    >
    > zmieniłem pary, scl i sda idą zyłą w innych parach, ale nadal nie działa.
    > Czy taka kombinacja byłaby dobra:
    > uC -> P82B715PN ===> P82B715PN->P82B715PN ===> P82B715PN->ds1621
    > (zastosowanie P82B715PN pośrodku trasy)
    >
    > spytam jeszcze czy pojemność mierzyć na podłączonym P82B715PN czy samej
    > pary przewodów?

    Rezystory musisz mieć po obu stronach drivera, na długim przewodzie
    najlepiej po obu stronach. Czyli w sumie 3 lub 4 pary rezystorów.
    Ewentualnie nawet zastosować aktywne podciągarki, można znaleźć na
    stronach Philipsa o I2C. Chwilowo mi sznurek znikł, ale pewnie znajdziesz.
    Rezystory na długiej linii muszą być dość małe (wzór jest w pdfie
    drivera), najlepiej po obu stronach, ale zacznij najpierw od strony
    termometru. Pojemność samego kabla + 10pF "na rozkusz", bierzesz opornik
    z rzędu mniejszy od tego, co ci wyszło. Od strony termometru i
    mikroprocesora możesz dać coś między 5 i 10kOhm. Na ogół wartość jest
    opisana w pdfie. W każdym razie przy MSP430Fxxxx daję 10kOhm lub 8.2k
    przy 3.3V linii, ale nie mam takich długich odcinków (góra 30cm) no i
    MSP są ultra low power.
    Jak masz oscyloskop to zobacz, jakie zbocza wychodzą i dopasuj oporniki
    tak, by było jak najprostokątniej, a drivery jeszcze w miarę zimne. ;-)

    Waldek