    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Date: Mon, 24 Sep 2012 16:01:49 +0200

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Czyli:
    > jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema. Wskazówka
    > na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na uratowanie
    > silnika.

    Miałem kiedyś uszkodzony termostat (nie włączał dmuchawy) i wlekąc się w
    korku z włączoną klimą zagotowałem wodę. Zorientowałem się dopiero widząc
    parę lecącą spod maski. Zjechałem na pobocze i natychmiast zgasiłem silni i
    otworzyłem klapę, aby sobie spokojnie ostygł. Woda zagotowała się na tyle
    mocno, że pękł wężyk i sporo jej wyciekło.

    Odczekałem ok. 15 i wlałem wodę mineralną bo tylko taką miałem w aucie, a na
    najbliższej stacji kupiłem płyn i dolałem do pełna. Wężyk był na szczęście
    na tyle szczelny, że tylko co jakiś czas musiałem dolewać płyn. Przejechałem
    tak jeszcze jakieś 600km dolewając płynu co jakiś czas i z włączonym
    grzaniem wnętrza (aby jakoś odebrać ciepło, bo dmuchawa chłodnicy się nie
    włączała, a nie wpadłem na to by ją podłączyć na stałe po akumulator).

    Jakiś czas później musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą.

    Pozdrawiam
    Ergie